تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۸۶۶
منوچهر متکی در سخنرانی روز جهانی قدس در شهرستان ساری گفت: نخستین حرکت استراتژیک امام،رمز رویارویی حق علیه باطل است و جبهه مقاومت اسلامی و ضد استکباری با اقتدار و صلابت در حال عبور هوشمندانه از پیچ تاریخی و حصول آمادگی برای نقش آفرینی در ساختار آتی جهان هستند.
۰
plusresetminus
نخستین حرکت استراتژیک امام،رمز رویارویی حق علیه باطل است
اختصاصی بلاغ - همگام با مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و مسلمانان و آزادیخواه هان جهان ،مردم ولایتمدار مازندران نیز با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف نیز با حضور پر شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف این استان، اتحاد و وحدت اسلامی خود را به نمایش گذاشتند و بر آزادسازی قدس شریف و فلسطین مظلوم تاکید کردند.
هزاران تن از مردم حماسه آفرین و ولایت پذیر شهرساری نیز با حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس و با سر دادن شعارهای انقلابی و ضد صهیونیستی علیه نظام های سلطه و رژیم اشغالگر قدس خروشیدند.
به گزارش خبرنگار بلاغ؛ راهپیمایی مردم ساری از میدان شهید قاسمی این شهر آغاز شد و مردم ولایتمدار ساری پس از طی نمودن خیابان فردوسی ،خیابان جمهوری اسلامی ،چهار راه دروازه بابل ؛خیابان 18 دی در مصلی جمعه شهرستان ساری اجتماع کردند.
در ادامه گرامیداشت روز جهانی قدس  قطعنامه راهپیمایی در 9 ماده قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است :ما ملت روزه دار و انقلابی ایران ،آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)برای جهان اسلامی می دانیم و رمز دستیابی به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمین و حمایت همه جانبه آنان از مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین دانسته و در راستای تحقق این آرمان سترگ تمامی ظرفیت ها و حمایت ها ی مادی و معنوی خود را بکار خواهیم گرفت.
در ادامه مراسم روز جهانی قدس شهرستان ساری دکتر منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان طی سخنانی با اشاره به اینکه استراتژی روز قدس تمرکز همه ظرفیت های جهان برای تحقق هدفی واحد در راستای آزادی قدس شریف است گفت: روز قدس ،نخستین حرکت استراتژیک در سیاست بین المللی امام راحل ،رمز رویارویی حق علیه باطل و مبدا بیداری اسلامی بود.
وی با اشاره به بیداری اسلامی و بحران سوریه ،خاطر نشان ساخت:با گذشت 33 سال از ابتکار هوشمندانه و آینده نگرانه حضرت امام (ره) مبنی بر اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و راهبری حکیمانه و تداوم مدبرانه توسط خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) آرمان آزادی قدس فراتر از مرز های جهان اسلام ،رژیم صهیونیستی را در محاصره امواج قدرت بیداری اسلامی و غیرت مسلمین جهان قرار داده است.
وی افزود : قدرت های استکباری جهان با به کارگیری از سناریو های عملیات روانی و رسانه ای و حتی دخالت آشکار در سوریه و اجرای یک کودتای بین المللی علیه این کشور ،در صدد تغییر وضعیت و تاثیر گذاری بر مقاومت و شرایط منطقه ای و فرا منطقه ای برآمده اند.
این در حالی است که جبهه مقاومت اسلامی و ضد استکباری با اقتدار و صلابت در حال عبور هوشمندانه از پیچ تاریخی و حصول آمادگی برای نقش آفرینی در ساختار آتی جهان هستند.
وی افزود: آنچه امروز در عرصه های سیاسی اجتماعی سوریه می گذرد با دیگر کشورهای مشمول بیداری اسلامی بسیار متفاوت است .اتفاقات و تحولاتی که در کشورهای تونس ،مصر و لیبی و یمن و بحرین در جریان است ،ناشی از خیزش مردمی در این کشورهاست؛ ولی در کشور سوریه این طور نیست، حوادث سوریه طرح مشترک نظام های سلطه گر و ارتجاع عرب برای شکستن سنگرهای مقاومت اسلامی و جبهه ضد صهیونیستی در جهان اسلام است.
سخنران روز جهانی قدس شهرستان ساری در پایان گفت: راه حل برون رفت سوریه از وضعیت فعلی ،دخالت بیگانگان و قدرت های سلطه گر در امور داخلی این کشور و پیگیری گزینه های منتهی به راه حل نظامی نیست،بلکه پاسح گویی به خواسته های مردم و اصلاحات با تاکید بر وجود اراده و ظرفیت های لازم در دولت و ملت سوریه است.
در پایان مراسم روز جهانی قدس، نماز جمعه ،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به امامت آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری برگزار شد
آیت الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری ضمن تجلیل از حضور حماسی مردم ولایتمدار این شهر در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس جبهه واحد مسلمین و آزادیخواه هان گیتی برای نجات قدس شریف و فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴