تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۸۶۳۵۳
با اخراج قابل پیش بینی رسول خطیبی فرضیه بی ثباتی نیمکت تراکتورسازان پس از نایب قهرمانی با امیر قلعه نویی در لیگ یازدهم به اثبات رسید که یکی از مهمترین دلایل آن بی ثباتی مدیریت این باشگاه بوده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تیم فوتبال تراکتورسازی این فصل هم نتوانست با یک سرمربی فصل را به پایان برساند تا ترک عادت نکرده باشد و همانگونه که مشرق در گزارشی تفصیلی با روند نتایج نامطلوب تراکتورسازی پیش بینی کرده بود  خبری از چترحمایتی نبود و این بار نوبت به رسول پاشا رسید تا به سمت درب خروج هدایت شود و مربی جوان تراکتورسازان فقط 19 هفته عنوان سرمربی تیم اول شهر تبریز را با خود یدک کشید.

در واقع تراکتور بعد از اینکه در لیگ یازدهم با امیر قلعه‌نویی نایب قهرمان شد، دیگر رنگ ثبات روی نیمکت هدایتش را ندید و هیچ یک از مربیان فصل را به انتها نرساندند.

سرخپوشان دیار ستارخان در لیگ دوازدهم که تونی اولیویرای محبوب را کنار خود داشتند در دو ایستگاه آخر مسابقات این سرمربی پرتغالی را برکنار کردند تا لیگ را با مربی دیگری به پایان برسانند. این داستان در لیگ سیزدهم نیز با کنار گذاشتن مجید جلالی (هفته بیست و دوم) و استفاده از باغ‌آبادی (2 بازی) و تونی اولیویرا در باقی‌مانده راه، ادامه یافت.

قلعه نویی

به راستی «میزان» در برکناری مربیان تراکتورسازی چیست؟ بررسی عملکرد مربیان یاد شده نشان می‌دهد روی کاغذ فاصله «امتیازی» میان آنها در 19 هفته ابتدایی لیگ‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردم ناچیز بوده است.

تونی روی پله سوم
در لیگ دوازدهم تونی اولیویرای پرتغالی بد کار نکرد؛ تا هفته نوزدهم مسابقات منتقد همیشگی کارلوس کی‌روش به 8 پیروزی و 8 تساوی دست پیدا کرده بود. تیم تونی سه مرتبه هم مقابل ذوب‌آهن (یک-3 هفته ششم)، فجر (صفر-یک هفته دهم) و فولاد (2-3 هفته پانزدهم) شکست خورد.

تونی

تیم مرد پرتغالی در زمان مشابه با لیگ جاری (هفته نوزدهم) بعد از استقلال 37 امتیازی و فولاد 33 امتیازی با 32 امتیاز سوم بود.

اشتباه آقا معلم
فصل پیش مجید جلالی تلاش کرد با متد خاص خود از تراکتور یک قهرمان بسازد. آقا معلم تا هفته نوزدهم مسابقات تلاش خود را هم داشت و 33 امتیاز گرفت. تیمی که جلالی ساخت بعد از 1080 دقیقه تلاش در 19 دیدار 9 پیروزی به دست آورد و 7 امتیاز روی تساوی‌هایش گرفت تا با 33 امتیاز بعد از پرسپولیس (36)، نفت (36)، استقلال (35) و فولاد (35) پنجم باشد.

جلالی

آقا معلم بعد از اینکه تیمش با سایپا در ایستگاه 22 لیگ 3-3 مساوی کرد برای دیدار با صبا به تبریز برگشت اما وقتی شعارهای برخی هواداران تراکتور روی سکوهای استادیوم یادگار تبریز را شنید تصمیم به جدایی گرفت. تیم جلالی در جام‌حذفی ماشین‌سازی (3-صفر)، نفت مسجد سلیمان (2-صفر) و راه‌آهن (2-صفر) را برده بود و فاصله‌ای تا فینال نداشت. شاید ماندن آقا معلم در تبریز می‌توانست افتخار رسیدن به قهرمانی جام‌حذفی را به نام او ثبت کند، نه تونی اولیویرا که با شکست دادن فولاد و مس قهرمان شد و محبوب‌تر از قبل.

رسول با روندی مشابه
تونی در لیگ قهرمانان آسیا با 4 شکست در 6 بازی، تیم آخر گروه اول قاره‌کهن را تحویل تبریزی‌ها داد و رفت و رسول خطیبی جوان از ابتدای لیگ 14 جای او را گرفت. مربی آینده‌داری که در لیگ سیزدهم با گسترش شروع خوبی داشت.

رسول با تراکتور جدید در روز نخست لیگ چهاردهم فولاد قهرمان را 2-یک شکست داد. بردن پرسپولیس در تهران با 3 گل از دیگر نتایج قابل تقدیر این مربی بود. با این حال سرنوشتی که در گسترش برای او رقم خورده بود در تراکتور هم به نوعی دیگر تکرار شد. تیم رسول بعد از شکست دادن گسترش (هفته سیزدهم) روندی ناامیدکننده را در پیش گرفت تا طی 6 دیدار فقط یک مرتبه رنگ پیروزی را مقابل ذوب‌آهن ببیند. خطیبی در گسترش هم بعد از آغاز خوبش هر چه به پایان نیم‌فصل نخست لیگ 13 نزدیک شد، مشکلاتش بیشتر شد.

خطیبی

خطیبی در لیگ چهاردهم برخلاف تونی و آقا معلم که طی 19دیدار فقط 3 مرتبه رنگ شکست را دیدند مقابل 5 تیم نتیجه را واگذار کرد تا اختلافش را با مربیان قبلی همین باشد.


شاید شکست 2 بر یک خانگی مقابل پدیده در جام‌حذفی و خارج شدن از گردونه این رقابت‌ها از دیگر عواملی بود که به تیره‌تر شدن آسمان نیمکت هدایت تراکتور کمک کرد. به واقع فصل قبل تونی اولیویرا با کسب تنها 2 پیروزی در جام‌حذفی و قهرمانی در این مسابقات به محبوبیت خود افزود در حالی که لیگ را با شرایطی ناگوار دنبال کرد.

جدول عملکرد مربیان تراکتورسازی در 19 هفته ابتدایی (لیگ‌های دوازدهم تا چهاردهم)

نیمکتی که پس از قلعه‌نویی رنگ ثبات به خود ندید +جدول

 


جدول عملکرد مربیان جایگزین در تراکتورسازی (لیگ‌های دوازدهم تا چهاردهم)

نیمکتی که پس از قلعه‌نویی رنگ ثبات به خود ندید +جدول
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴