تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۸۲۲۰۷
یک کارشناس طب سنتی گفت: انار کاهش دهنده قند خون و چربی خون و تنظم کننده دیابت است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سیدجواد علوی درباره تدابیر غذایی بیماران دیابتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی غذاهایی با طبع گرم، چرب و شیرین باعث افزایش تولید صفرا در بدن می‌شود که این مسئله در بیماران دیابتی که غلبه صفرا دارند مخاطره‌آمیز است.

به گفته وی افراد دیابتی بهتر است از غذاهای سریع‌الهضم مانند گوشت جوجه مرغ یا جوجه خروس، گوشت بره جوان که با زرشک، سرکه، آبغوره یا آبلیمو مخلوط شده باشد استفاده کنند.

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: بهتر است این بیماران از مرباهایی مثل مربای بالنگ و شربت‌هایی مانند شربت آبلیمو، انار و سکنجبین استفاده کنند.

علوی ادامه داد: بالنگ لطیف کننده و تسویه کننده خون از صفرا و مانع ریختن صفرا به معده می‌شود که در تقویت معده، کبد و تسکین حرارت آنها و برطرف شدن تشنگی نقش عمده‌ای برعهده دارد.

وی گفت: زرشک قاطع صفرا و مُسکن تشنگی و کاهش دهنده حرارت معده و کبد است و از این رو برای بیماران دیابتی که با غلبه صفرا مواجه هستند مفید است.

این کارشناس طب سنتی افزود: آبلیموی تازه؛ جوشش خون و صفرا را فرو می‌نشاند و مقوی معده و کبد از نوع گرم است. همچنین، انار ملس مُسکن جوشش خون و کاهش دهنده صفراست و شربت آن با شکر مقوی معده است. همچنین، سکنجبین برطرف کننده تشنگی، مقوی معده و قاطع صفرای بیماران دیابتی است.

از منظر طب جدید انار کاهش دهنده قند خون، تنظیم کننده چربی خون و ضد فشار خون بالا در افراد دیابتی است و اثرات ضد دیابتی و کاهش دهنده کلسترول خون در افراد دیابتی با مصرف لیموترش بسیار دیده شده است. همچنین، در برخی از مطالعات طب جدید اثرات کاهش دهنده قند خون ناشی از مصرف زرشک نیز بیان شده است. /آ
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴