تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۸۰۴۵
مسئول اهداء عضو دانشگاه علوم پزشكی مازندران،تعداد دریافت كنندگان كارت عضو در این استان را حدود 12 هزار نفر دانست وگفت: در سالهای اخیر تعداد كسانی كه تمایل به اهداء عضو دارند ، افزایش یافته است .
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمدرضا پارسایی'روز جمعه در ساری به خبرنگاران گفت : اقشار مختلف جامعه از جمله اصحاب رسانه ، اقدام به این كار خداپسندانه كرده اند تا فرهنگ اهداء عضو را در جامعه ترویج دهند .
وی،تعداد اهداء كنندگان اعضا در این استان را 52 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: این تعداد افراد كه دچار مرگ مغزی شدند كه با رضایت والدین آنان ، اعضای بدنشان به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشیده است .
پارسایی ، تعداد اهداء كنندگان امسال را 8 نفر اعلام كرد و بیان داشت : این تعداد در سال 87 ، 4 مورد – سال 88 ، 7 مورد – سال 89 ، 14 موردو نهایتا سال گذشته به 19 مورد رسیده است .
وی كوچكترین فرد اهداء كننده عضو در استان را دختری 10 ساله اعلام كرد و افزود : خانم ها ، بیشترین اهداء كنندگان عضو در مازندران هستند .
وی از شناسایی سالانه حدود 100 مورد مرگ مغزی در این استان خبر داد و اضافه كرد : برخی از این افراد شرایط را برای اهداء عضو ندارد و تعداد كمی از والدین بقیه آنان ، اقدام به اهداء عضو می كنند .
مسئول اهداء عضو دانشگاه علوم پزشكی مازندران با اشاره به شناسایی افراد دچار مرگ مغزی در بیمارستانهای دولتی و حصوصی ، افزود : مراكز درمانی استان اعم از دولتی و حضوصی موظف هستند افراد دچار عارضه مرگ و مغزی را به این مجموعه دانشگاهی اعلام كنند.
وی با اشاره به حضور 7 تیم تائید كننده مرگ مغزی در این استان ، گفت : 7 تیم تائید كننده مرك مغزی در 7 منطقه مازندران مستقر هستند تا اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند .
پارسایی ، افراد تیم تائید كننده مرگ مغزی را شامل 4 نفر اعلام كرد و افزود : این افراد شامل متخصصان بیهوشی ، مغز و اعصاب ، داخلی و پزشك قانونی است كه پس از تائید مرگ مغزی توسط پزشك معالج بصورت جداگانه این فرد را معاینه می كنند.
وی مرگ مغزی را به هیچ وجه قابل برگشت نداست و گفت : فرایند تائید مرگ مغزی در كشور طوری طراحی شده است كه امكان اشتباه را به صفر برساند و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است .
مسئول اهداء عضو دانشگاه علوم پزشكی مازندران با اشاره به اعزام فرد دچار مرگ مغزی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ، افزود : در حال حاضر جداسازی اعضا و پیوند اعضا در این مركز درمانی صورت می گیرد .
وی ایجاد بسترهای لازم برای ترویج و گسترش این اقدام خداپسندانه را لازم و ضروی دانست و گفت : فرهنگ سازی در این زمینه بسار ضروری است و موجب می شود تا به بیماران نیازمند ، حیاتی دوباره بخشیده شود .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴