تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۷۹۴۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نسبت به افزایش بیش از حد دما، افزایش مصرف برق مشترکان مازندرانی و احتمال اعمال خاموشی هشدارداد.
۰
plusresetminus
بلاغ - منوچهر جعفری امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری، رشد بی‌سابقه تقاضای برق، مصرف بی‌رویه و توام با اسراف این انرژی گران، تلقی جامعه از برق به عنوان خدمتی دولتی نه یک کالای اقتصادی، پایین‌بودن قیمت پرداختی از سوی بخش‌های مختلف مصرف، استفاده از کالای برقی به‌جای کالای گازی پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها، برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی، افزایش حدود 60 هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان از دلایل افزایش مصرف برق در استان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش بیش از حد و بی‌سابقه دما طی روزهای اخیر و تداوم آن بر افزایش مصرف برق تاثیر فراوانی گذاشته و پیک بار شبکه توزیع را افزایش داده و شبکه‌های توزیع در حالت بحرانی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از مشترکان مازندرانی به‌ویژه سازمان‌های دولتی و خصوصی به ویژه بانک‌ها خواست تا در ساعات پیک بار که از ساعت 13 تا 16 و 20 تا 24 است یک ساعت قبل از پایان وقت اداری در ماه مبارک رمضان در خاموش کردن وسایل سرمایشی اهتمام لازم معمول و در صورت امکان از روشن نگه‌داشتن لامپ‌ها و وسایل برقی در این ساعات خودداری و از روشنایی طبیعی روز استفاده کنند.
جعفری تصریح کرد: کسبه و تجار نیز باید در ساعات پیک همکاری لازم با مجموعه این شرکت داشته باشند تا با خاموشی گسترده مواجه نشویم.
به گفته وی، تاکنون با وجود استفاده حداکثری مشترکان از وسایل سرمایشی، خاموشی ناشی از کمبود تولید در شبکه اعمال نشد و با مدیریت بار و جابجایی بار در ساعات پیک علاوه بر جلوگیری از افزایش بار فیدرهای فولبار از خاموشی‌های احتمالی در شبکه جلوگیری شده ولی در صورت تداوم گرما و عدم همکاری مشترکان ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴