تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۷۸۲۴۱
برخي این سوال را مطرح می کنند که مگر نمي‌گوييد فتنه به پايان رسيده و مرده است، پس چرا آنقدر « فتنه، فتنه» مي‌کنيد؟
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،در سالروز یک رخداد تاریخی در دوران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتیم و آن چیزی نیست جز اتفاق عظیم و یوم الله نهم دی ماه که یاد آور تجلی اراده مردم در حمایت قاطع و بی بدیل خود از ولایت فقیه و ارزشهای انقلابی و مذهبی خود در نهمین روز از اولین ماه زمستان سال ۸۸ می باشد.

درخصوص اهمیت این رخداد مطالب زیادی مطرح شده لکن برخود وظیفه می دانم تا درمورد چرایی و ضرورت یادآوری هرساله ی این حماسه یادداشتی را به اختصار به عرض مخاطبان گرانقدر برسانم.

زمانی می شود اهمیت بوجود آمدن واقعه تاریخی نهم دی ماه ۸۸ را درک کرد که بتوان تحلیل و فهم درستی داشت از علل ایجاد آن و همچنین به میزان تأثیرگذاری این رخداد در برهم زدن معادلات و اهداف استراتژیک دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از مراحل تاکتیکی سناریوی خود جهت براندازی و تغییر ساختار نظام در حوادث فتنه سال ۸۸ ؛ پس ناگزیر مراحل و استراتژيهاي حداكثري، مياني و حداقلي دشمنان که منجر به ایجاد فضای غبارآلود فتنه و تحمیل هزینه های سنگین برای نظام شد را به صورت مختصر مرور می کنیم:

۱- تشديد فشارهاي اقتصادي و سياسيقبل از دوران انتخابات ریاست جمهوری دهم و بویژه در دوران دولت نهم جهت اجرای عملیات روانی بر اکثریت مردم ایران
۲- بحراني جلوه دادن اوضاع كشورتا مردم از لحاظ ذهنی آماده و منتظر تغییر در سیستم اجرایی کشور باشند.
۳- فضاسازي براي كاهش حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي؛ که تلاش سی ساله ی رسانه های استکباری قبل از هر انتخاباتی به تجربه تاریخ بر این هدف استوار است
۴- تشكيك در سلامت انتخابات؛ در زمانی این سناریو توسط دشمنان کلید خورد که از گام های گذشته نتیجه لازم را نگرفتند و سعی شد القا کنند که مجریان انتخابات وابسته به جناح خاصی است پس نمی شود به سلامت انتخابات اطمینان کرد.
۵- طرح بحث تقلب در انتخابات؛ به عنوان حربه نهایی و کلمه رمز آغاز آشوب همانند مدل های انقلاب های مخملی که منجر به وقوع حوادث سخیف و دردناکی برای نظام ، ارزشهای اسلامی وانقلابی و بدنه جامعه شد که رهبر عزیزمان از آن به « ظلم بزرگ» تعبیر نمودند.

در بین اتفاقاتی که مقام معظم رهبری در حین فتنه ۸۸ و بعد از آن حتی تا کنون بعنوان ظلم بزرگ و یا گناه های نابخشودنی از آنها یاد می نماید می توان به مواردی

همچون: ایجاد تلاطم و سلب آرامش عمومی ، ایجاد هزینه و زحمت برای کشور ، دشمن شاد کردن کشور ، بازیچه دشمن شدن ، تلاش برای قرار دادن مردم در برابر نظام ، قراردادن کشور در لبه پرتگاه ایجاد اختلاف و جنگ داخلی و همچنین امیدوار کردن جبهه دشمن به اعمال تهدید ها، تحریم ها و تشدید سیاست های خصمانه اشاره داشت.

حال علیرغم مطالب یاد شده برخي این سوال را مطرح می کنند که مگر نمي‌گوييد فتنه به پايان رسيده و مرده است، پس چرا آنقدر « فتنه، فتنه» مي‌کنيد؟

برای پاسخ به یاد جواب آن بزرگی می افتم که وقتی از او پرسیدند چرا بعد گذشت قرن ها هرساله مسأله عاشورا و قیام حسینی با آنهمه هزینه خیلی پر سروصدا یادآوری وتکرار می شود گفت: یک دلیلش بخاطر این است که نمی خواهیم مانند حادثه عظیم و مهم غدیر ، عاشورا نیز مظلوم واقع شده و توسط جنود شیطان انکار شود.

آری! در چنين دنياي بي‌در و پيکري که غدير را هم انکار مي‌کنند، تکليف ماجرايي مانند فتنه ۸۸ روشن است. در حالي که تنها پنج سال از اين واقعه مي‌گذرد، سرخوردگان از اين ماجرا به جای عبرت‌ گیری و تجدید نظر در برآورد خود از روحیات و انتظارات عموم افراد جامعه، با شدت دست به‌کار شده‌اند تا تصوير ديگر و وارونه‌ای از ماجرا بسازند و حتی کار را به جایی رسانده‌اند که طلبکار نظام و انقلاب شده‌اند!

کلام آخر:
به نظر مي‌رسد تکلیفی که امروز بر دوش جريان حزب‌الله و وفادار به نظام و انقلاب است از دوران فتنه ۸۸ بسي سنگين‌تر است. چرا که آن روز با آشوب‌طلبانی روبه‌رو بوديم که شيشه مي‌شکستند و آتش مي‌افروختند و به جان و مال مردم مي‌تاختند، اما امروز بايد به مصاف جماعتي رفت که اغلب با ادعای اندیشه و تفکرو با انواع و اقسام روشها درپيآنندکهماجرای فتنه راتحريفوحتی جايمجرموشاکيراعوض کنند!

خالی از عریضه نیست کلامی از رهبر عزیزمان درخصوص اهمیت فراموش نکردن فته سال ۸۸ و گناه نابخشودنی فته گران و حامیان آنها در دیدار با دانشجویان در ۶ مرداد سال ۹۲ بعنوان حُسن ختام این یادداشت تقدیم شود:

«…اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی کرد، گروههای مردم به جان هم میافتادند، میدانید چه اتفاقی میافتاد؟ میبینید امروز در کشورهای منطقه، آنجاهائی که گروههای مردم مقابل هم قرار میگیرند، چه اتفاقی دارد میافتد؟ کشور را لب یک چنین پرتگاهی بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصیرت بهخرج دادند. در قضایای سال ۸۸، این مسئلهی اصلی است؛ این را چرا فراموش میکنید؟…»

*******************************

منابع :
۱- پایگاه دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری : www.khamenei.ir
۲- پایگاه تحلیلی خبری بصیرت : www.basirat.ir
۳- پایگاه تحلیلی تبیینی برهان : www.borhan.ir
۴- پایگاه تحلیلی اشراف : www.eshraf.ir

یادداشت از: خیبر-تحلیلگر مسائل سیاسی

منبع : نوشهر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴