تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۷۸۱۹۵
این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضاییه با سران فتنه برخورد نمی‌کند، افزود: مشکل اصلی اینجاست که برخی از مسئولان در دولت قبلی و فعلی اعتقادی به فتنه ندارند و آن را در حد یک دعوای شخصی و خانوادگی تنزل داده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حسنعلی علیجانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آیه «الفتنه اشد من القتل» گفت: اگر ما قبول داشته باشیم که در سال 88 فتنه صورت گرفته که طبق مشخصات فتنه که در نهج‌البلاغه آمده و مقام معظم رهبری هم تعبیری از فتنه داشتند و با توجه به شرایط ایجاد شده، هم از لحاظ زمانی و هم مکانی و هم از بعد هدف یک فتنه همه جانبه بود که به تعبیر برخی از بزرگان و کارشناسان سیاسی از جنگ 8 ساله هم بزرگتر بود؛ بنابراین روش برخورد با فتنه را خداوند در قرآن کریم مشخص کرده است. فتنه از قتل شدیدتر است چرا که در قتل فقط یک نفر یا یک گروه است که صدمه می‌بیند ولی آتش فتنه فراتر از یک شخص و یک گروه بلکه ایمان، اعتقاد و امنیت یک کشور را در بر می‌گیرد و کمترین مجازات فتنه گران اعدام است.

وی با اشاره به نقش خاتمی و فرزندان هاشمی‌رفسنجانی در فتنه 88 اظهار داشت: خاتمی و فرزندان هاشمی‌رفسنجانی به عنوان راهنما و هدایتگر فتنه و فتنه‌گران بودند و با اشاره‌های آنها و با استفاده از سخنرانی‌های چند پهلوی هاشمی و سخنان مخفیانه خاتمی در جمع اصلاح‌طلبان فتنه‌گر بود که این فتنه گسترده شد و در بعضی از جاها با سکوت هاشمی مهر تایید بر فتنه زده شد و با نامه بی سلام وی به مقام معظم رهبری آتش این فتنه شعله‌ورتر گردید.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضاییه با سران فتنه برخورد نمی‌کند، افزود: مشکل اصلی اینجاست که برخی از مسئولان در دولت قبلی و فعلی اعتقادی به فتنه ندارند  و آن را در حد یک دعوای شخصی و خانوادگی تنزل داده‌اند. چرا که اگر برای همه محرز شود، حکم قرآن را می‌توان اجرا کرد ولی فعلا بهترین حالت در این زمان همان تدبیر مقام معظم رهبری است که سران فتنه در حصر باشند.

علیجانی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان، کارشناسان و رسانه‌ها وظیفه دارند که ظلم و ستمی که فتنه گران در حق نظام، رهبری و مردم انجام داده‌اند را یادآوری کنند و حماسه 9 دی را همیشه زنده نگه دارند./ع

منبع : مشهد سر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴