تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۷۶۵۹
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نکا گفت: شش گروه جهادی به روستاهای محروم نکا اعزام شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ،نقی پورقربان امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان نکا اظهار داشت: اجرای اردوهای طرح هجرت با هدف حل مشکلات روستاهای محروم اعزام گروه‌های مختلف به روستاهای محروم هزارجریب انجام می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نکا گفت: تداوم اردوهای جهادی می‌تواند گامی مهم برای حل مشکلات مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و دینی در منطقه باشد.
پورقربان در ادامه افزود:  در حال حاضر 135 دانشجو در قالب شش گروه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و آموزشی به مناطق محروم هزارجریب نکا اعزام شدند که که از این تعداد 30 دانشجوی دختر و 60 دانشجویی پسر به مدت 15 روز در این طرح اجرای برنامه دارند.
وی مهم‌ترین بخش از فعالیت‌های این گروه‌ها را در بخش عمرانی ساخت و ساز و مرمت بناها و نیز در بخش فرهنگی و آموزشی به راه‌اندازی کلاس‌های کامپیوتر، خیاطی، قرآن روان خوانی و روخوانی و در بخش کلاس‌های ورزشی به آموزش تکواندو، کاراته، رزمی و نیز به برگزاری کلاس‌های زبان و ریاضی اشاره کرد.
به گفته این مسئول این تیم اعزامی جهادی به روستاهای پوروا، ولادمده، شیت، کچپ محله، للرد و لای رودبار اعزام شدند.
وی با اعلام رضایت از استقبال دانشجویان از همکاری روسای دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد نکا و نیز از فرماندهی سپاه ناحیه نکا، بخشدار هزارجریب و مدیر آموزش و پرورش شهرستان و همراهی و میزبانی اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم متدین مناطق مختلف هزار جریب گفت: همراهی همه می‌تواند موجب افزایش کارآمدی شود.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نکا ادامه داد: آسیب‌شناسی روستاهای مورد توجه در طرح اردوی جهادی از اهداف مهمی است که دنبال می‌شود و امیدواریم با شناسایی این آسیب‌ها با جدیت بیشتر وارد شویم.
پورقربان متذکر شد: همه ما باید تلاش کنیم تا امید و زندگی در روستاها جریان یابد و با حل معضلات، کمبودها و آسیب‌های احتمالی شاهد روستاهایی زنده، پویا و سازنده و خودکفا باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴