تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۶۹۵۱۱
رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی مازندران از کمرنگ شدن و عدم استقبال به کشتی لوچو در مناطق استان مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
 بلاغ-رضا بحر گرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نکا آنلاین با اشاره به تغییر زمان فینال  دومین دوره رقابت های سریعترین و قوی ترین زنان روستایی مازندران اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم ودر گذشت آیت الله مهدوی کنی فینال مسابقات سریعترین و قویترین بانوی روستایی استان مازندران به بعد از دهه اول محرم موکول شد.
 
وی با اشاره به احیا وترویج بازیهای بومی و محلی افزود: خوشبختانه امروز بازیهای بومی محلی ما در سطح بین المللی در حال شکل گیری است .
 
رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی مازندران با اشاره به سیاست های ورزش های روستایی تصریح کرد: با توجه به سیاست هایی که در ورزش روستایی نمایان می شود خوشبختانه ازغرب تا شرق مازندران هیچ گونه تبعیض وجود نداشته چرا که در جهت توسعه زیر ساخت های ورزشی با مشارکت مسئولین در سطح شهرستان موانع ورزش های روستایی از پیش رو برداشته خواهد شد.
 
این مقام مسئول با بیان کمرنگ شدن بازی های بومی محلی من جمله کشتی لوچو گفت: متاسفانه مازندران که به مهد کشتی ملقب شده است این ورزش بومی ومحلی در مناطق مازندران من جمله روستاهای شهرستان نکا کمرنگ شده است لذا دراین راستا با دعوت از کشتی گیران جویبار دراین جشنواره زمینه جذب به این رشته ورزشی ایجاد وشهرستان نکا درآینده جز قطب کشتی لوچو شناخته می شود.
 
بحرگرد با اشاره به دومین جشنواره فرهنگی ورزشی و بازیهای بومی محلی شرق مازندران بیان داشت: خوشبختانه با تعامل خانواده ها و مسئولین استقبال چشمگیری توسط پنج شهرستان شرق مازندران صورت گرفته است.
 
رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی مازندران  احیا و ترویج بازی های بومی و محلی در راستای منویات مقام معظم رهبری را از اهداف بارز برگزاری این مراسم دانست چرا که احیا و ترویج این جشنواره در واقع براساس سیاست هایی کلی و مقابله با تهاجم فرهنگی که با ترویج بازی های رایانه ای جوانان را با آسیبات اجتماعی روبرو ساخته است .
 
بحرگرد اضافه کرد: امروز ثابت کردیم می توانیم با کمترین امکانات بیشترین تحرک و بهره را برای جوانان و خانواده ها به ارمغان آوریم لذا در این راستا خانواده ها با مشارکت مسئولین ورزشی شهرستان با نگاه ویژه خود می توانند مانع از انتقال بسیاری از آسیبها و بیماری ها به نسل آینده شویم ./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴