فرماندار سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با بلاغ خبر داد

اولین جشنواره ملی عسل در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۶۸۱۴۳
محمدرضا منصوریان گفت: اولین جشنواره ملی عسل، اول آبان ماه در شهرستان سوادکوه شمالی برگزار می شود.
۰
plusresetminus
اولین جشنواره ملی عسل در مازندران
محمدرضا منصوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از سوادکوه اظهار داشت: اولین جشنواره ملی عسل در استان مازندران و در شهر شیرگاه واقع در شهرستان سوادکوه شمالی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شیرگاه، مهد عسل در مازندران است، افزود: همایش عسل روز اول آبان به مدت سه ساعت در پل شاپور برگزار می شود.
فرماندار سوادکوه شمالی در رابطه با محوریت این همایش بیان کرد: در این همایش به عرصه تولید، گردافشانی و تغذیه سالم توجه می شود.
منصوریان با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره عسل در پایان همان روز برگزار می شود، بیان داشت: این جشنواره دارای اهداف دراز مدت است تا عسل را در کنار مرکبات و برنج به عنوان سوغاتی استان مازندران معرفی کند.
این مسئول با تاکید به اینکه سوادکوه در تولید عسل از رتبه خوبی در مازندران برخوردار است، تصریح کرد: مازندران با داشتن 5هزار و 200 زنبورستان و 6هزار نفرشاغل در این بخش، با بیش از 4هزار تن عسل، رتبه 5 کشور را دارا است.
فرماندار سوادکوه شمالی یادآور شد: باید عسل را به عنوان یک غذای سالم و مفید در سبد غذایی مردم معرفی کرد و این امر نیاز به حمایت، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است.
وی در پایان گفت: در این همایش معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران (دفتر برنامه ریزی و بودجه)، سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران (معاونت امور دام)، اتحادیه زنبورداران استان مازندران، اتحادیه زنبورداران کشور، انجمن علمی زنبور عسل و شورا اسلامی شهر و شهرداری شیرگاه شرکت می کنند.
به گزارش بلاغ، همزمان با آغاز این جشنواره، نمایشگاهی با همین موضوع، به مدت سه روز برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴