به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی در سورک

تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۶۳۹۳۹
به مناسبت هفته دفاع مقدس هنرمند سورکی نقاشی های خود را در کتابخانه عمومی شهر سورک به نمایش گذاشت.
۱
plusresetminus
بلاغ-به مناسبت هفته دفاع مقدس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کتابخانه عمومی شهر سورک و هنرمند سورکی امیر مجلسی نمایشگاهی از نقاشی های شنی با موضوع ایران و دفاع مقدس و نقاشی های دیگر این هنرمند در کتابخانه عمومی شهر سورک به نمایش گذاشت.
مهدی روحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه وقتی صحبت از دفاع مقدس به میان می آید ذهن ناخودآگاه به سمت وطن، عشق، ایثار، گذشت، جوانمردی، مردانگی و واژه هایی از این دست می رود، گفت: دفاع مقدس یعنی گرامی داشتن یاد و خاطره مردان و زنانی که 8سال از آب و خاک میهنمان دفاع کردند تا ذره ای از این خاک پهناور به دست دشمن نرسد.
وی افزود: همانطور که امام حسین(ع) با خون خود و یارانش اسلام را زنده نگه داشتند شهدای ما هم با خون خود خواستن که انقلاب اسلامی را زنده نگه بدارند، انقلابی که امام (ره) به پشتوانه همین مردم توانست آن را به پیروزی برساند.

روحی خاطر نشان کرد: همه ما نسبت به مقوله دفاع مقدس وظایفی داریم و آن هم محافظت از انقلاب اسلامی است چرا که ما برای بدست آوردن این انقلاب بهای سنگینی دادیم.
وی با بیان اینکه جوان امروز ما باید معنای واقعی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را بداند، اظهار داشت: این کار امکان پذیر نیست مگر با کارهای فرهنگی و هنری.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد میاندورود تصریح کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ، نویسندگان، شاعران و هنرمندان رشته های مختلف می توانند نقش بسزایی داشته باشند.
روحی با اشاره به اینکه فرهنگ چیزی جز باورها و اعتقادات ملی و مذهبی، آداب و رسوم نیست، بیان داشت: دشمن در گذشته به آب و خاک کشورمان تجاوز کرده بود ولی موفق نشد اما امروز دشمن فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده است.
به گزارش میانخبر، این نمایشگاه به مدت یک هفته برقرار می باشد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 از نمایشگاه بازدید کنند.








ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴