تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۶۳۹۱۸
کردهای ترکیه با تشکیل مرز انسانی به طول سه کیلومتر تلاش کردند از ورود افراط‌گرایان به سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش جلوگیری کنند.
۰
plusresetminus
بلاغ- هزاران کُرد در مرز ترکیه و سوریه جمع شدند تا با تشکیل یک زنجیر انسانی از ورود تروریست‌های افراطی از ترکیه به سوریه جلوگیری کنند.

طی ماه‌های اخیر پیشروی سریع داعش در خاک عراق و در بخش‌هایی از سوریه، دولت ترکیه یکی از متهمان اصلی حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، مانند داعش و جبهة النصرة بوده است.

با اینکه دولت رجب طیب اردوغان همواره این اتهامات را رد کرده است اما بسیاری از فعالان اجتماعی، گروه‌های اپوزیسیون و کردهای ساکن ترکیه بر حمایت مالی و نظامی دولت ترکیه بر تروریست‌ها تاکید کرده‌اند.

هر روزه نیز ویدئویی و یا عکسی از افرادی در ترکیه با پرچم و لباس‌هایی منقش به آرم داعش منتشر می‌شود که در سطح شهرهای این کشور درحال تردد و یا جمع آوری کمک مالی برای داعش هستند.

فرانس۲۴ از مرز ترکیه و سوریه گزارش داد: افرادی در مرز دیده می‌شوند که دولت ترکیه به راحتی به آن‌ها اجازه ورود به سوریه می‌دهد بر اساس ظاهر آن‌ها می‌توان گفت این افراد می‌روند تا به گروه‌های تکفیری درون سوریه بپیوندند. همچنین خرید یک پاسپورت جعلی سوری در مرز تنها حدود ۲۰۰ یورو خرج برمی‌دارد.

همین مسائل باعث شد تا امروز هزاران کرد ترکیه خودشان دست به کار شوند و در حرکتی نمادین، در روستای "علی زری" در منطقه "پیرسوس" زنجیره‌ای انسانی تشکیل بدهند و مرزی انسانی بسازند تا از انتقال افراطی‌ها از خاک ترکیه به سوریه جلوگیری کنند.

بسیاری از کردهای ترکیه و سوریه اعلام کرد‌ه‌اند در حالی که ترکیه به راحتی اجازه ورود افراط‌گرایان از سراسر دنیا به سوریه را می‌دهد اما مانع ورود داوطلبین کرد به سوریه می‌شود، داوطلبانی که قصد دارند برای کمک به کردهای سوریه به مناطقی مانند کوبانی بروند که در محاصره گروه داعش قرار دارند.
 





/آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰