تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۶۳۹۰۵
«ترزا می» وزیر کشور انگلستان روز گذشته با اشاره به حضور پرشمار بریتانیایی‌ها در سوریه اعلام کرد کشورش با تهدید جدی از سوی تروریست‌های داعش روبروست.
۰
plusresetminus
بلاغ- روزنامه «تایمز» نوشت: «ترزا می» وزیر کشور انگلستان با اعلام اینکه «بیش از 500» تبعه بریتانیا برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه سفر کرده‌اند، اعلام کرد «با تهدید جدی روبرو هستیم.»
وی که روز گذشته (جمعه)، پس از نشست کابینه انگلیس برای تأیید اقدام نظامی علیه گروه تروریستی داعش در عراق، در دفتر کارش صحبت می‌کرد با اشاره به شمار بریتانیایی‌هایی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، عازم عراق و سوریه شده‌اند افزود «شمار بزرگی از آن‌ها پیش از این ردگیری نشده بودند.»
تایمز در گزارشش از چیدمان دفتر کار خانم می اینگونه می‌نویسد «پنجره‌های رنگی، احتمالا برای حفاظت از چشمان بد، و نور خاکستری که چهره ترزا می را پوشانیده است.» و چالش پیش روی وی در «ایمن نگاه داشتن انگلستان از اقدامات تلافی‌جویانه داعش، در پی حملات هوایی علیه این گروه تروریستی» را یادآوری می‌کند.
پیش از این در میانه ماه اوت، خانم می با اشاره به بازگشت بیش از 250 عضو داعش به انگلستان، سطح هشدار امنیتی کشورش را از «قابل توجه» به «خطرناک» بالا برده بود.
روز گذشته مجلس عوام انگلیس پس از استماع سخنان نخست‌وزیر این کشور و با رأی‌گیری از اعضاء، با اکثریت آراء مجوز مداخله نظامی علیه اهداف داعش را صادر کرد.
شایان توجه است این مجوز تنها برای اقدام نظامی علیه مواضع داعش در «عراق» صادر شده و حضور انگلستان در حملات هوایی سوریه نیازمند مجوز دوباره است.
ایالات متحده به همراه چند کشور عربی ائتلافی برای مبارزه با داعش تشکیل داده‌اند که بدون حضور نیروهای زمینی و تنها از راه حملات هوایی مواضع این گروه تروریستی را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند. روز گذشته افزون بر انگلستان، کشورهایی همچون دانمارک و بلژیک نیز به این ائتلاف پیوسته‌اند. فرانسه نیز پیش از این به کمپین ضد داعش ملحق شده بود.
این در حالیست که بسیاری بر این باورند حملات هوایی علیه داعش چندان کارساز نیست و روز گذشته، رییس جمهور کشورمان نیز در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از آن با عنوان «حرکتی نمایشی» یاد کرد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴