تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۶۳۸۳۱
برای چهارمین روز پیاپی، بامداد امروز (جمعه) مواضع داعش در سوریه هدف حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا قرار گرفت. این در حالی است که انگلیس نیز رسما اعلام کرده که به ائتلاف علیه داعش پیوسته است.
۰
plusresetminus
بلاغ-به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع سوری اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف علیه داعش مواضع "دولت اسلامی" یا همان داعش را در شهر الشدادی در استان حسکه واقع در شمال سوریه هدف قرار دادند. بخش‌های زیادی از این شهر در اختیار داعش است.
  بنا به گفته منابع سوری مواضع داعش و النصره در شهر بوکمال و اطراف آن در مرزهای شرقی سوریه و در نزدیکی مرز عراق نیز هدف جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفته است.   در همین حال گزارش‌ها از سوریه حاکی است که شبه نظامیان داعش برخی ساختمان‌های مهم خود در شهرهای سوریه را منهدم کرده و از آن‌ها خارج شده‌اند. از جمله این ساختمان‌ها کاخ استانداری در شهر بوکمال و نیز یکی از پایگاه‌های داعش در شر رقه است که پس از انهدام، مسئولان داعش این دو منطقه را ترک کردند.   از سوی دیگر انگلیس رسما اعلام کرد که به حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق خواهد پیوست و دیوید کامرون نخست وزیر این کشور به همین منظور از پارلمان خواسته تا امروز نشستی را برای موافقت با این تصمیم اتخاذ کند که پیش بینی می‌شود پارلمان آن را تایید کند.   در حملات روز پنج شنبه ائتلاف به مواضع داعش 12 پالایشگاه و حلقه‌های متعدد چاه نفت سوریه که در اختیار داعش بود و از منابع مالی مهم این گروه تروریستی محسوب می‌شد هدف قرار گرفت.   گفته می‌شود که 14 تن از تروریست های داعش در سوریه نیز در این حملات کشته شدند./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰