تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۶۳۸۱۸
پس از آنکه رهبر کره شمالی مدت‌های زیادی از انظار عمومی دور بود، رسانه دولتی پیونگ‌یانگ امروز (جمعه) گزارش داد که «کیم جونگ اون» از مشکلات جسمانی رنج می‌برد.
۰
plusresetminus
بلاغ-کیم جونگ اون، رهبر 31 ساله کره شمالی آخرین بار در سوم سپتامبر به همراه همسرش در کنسرتی شرکت کرد و از آن زمان تاکنون رسانه دولتی این کشور هیچ تصویری از وی منتشر نکرده است و همین امر گمانه‌زنی‌ها درباره بیماری وی را افزایش داد.
 
کیم جونگ اون از زمان دیدار با مقام‌های اصلی کره شمالی در ماه ژوئیه و در برنامه از پیش ضبط شده‌ای که رسانه دولتی این کشور روز پنج‌شنبه منتشر کرد، لنگان لنگان راه می‌رفت و در راه رفتن مشکل داشت.
 
گوینده در این مستند یک ساعته می‌گوید: ثروت و رفاه رهبر سوسیالیسم ما به لطف تلاش پر زحمت ژنرال‌های ما که روشنایی مسیر را برای مردم همانند سوسو زدن شعله حفظ می‌کنند و با وجود درد و رنج ناراحتی ادامه دارد.
 
پس از این مستند نشست از پیش ضبط شده مجمع عالی خلق کره شمالی پخش شد که غیبت کیم جونگ اون مشهود بود. تصاویری که رسانه دولتی کره شمالی منتشر کرده نشان می‌دهد که رهبر پیونگ‌یونگ که پس از عارضه قلبی پدرش در سال 2011 به قدرت رسید، دچار افزایش وزن شده است. ناظران تحولات کره شمالی بر این باورند که اضافه وزن کیم و سابقه خانوادگی وی ممکن است که به شرایط بد کنونی رهبر کره شمالی منجر شده باشد./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما