تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۶۳۷۸۸
به دنبال انتقاد تند رابرت تامسون مدیر عامل شرکت نیوز و مالک دهها رسانه در جهان، گوگل نیز بیانیه‌ای مفصل منتشر کرد و به اتهامات وارده پاسخ داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- هفته گذشته مدیر عامل News Corp نامه ای برای کمیسیون اروپایی ارسال کرد و گوگل را پلاتفورمی برای راهزنی نامید. وی مدعی شد که اقدامات گوگل به مدل های کسب و کار سازمان های خبری آسیب می‌زند.
در این نامه همچنین آمده بود گوگل رقابتی عمل نمی کند، اما بالاخره این موتور جستجو در وبلاگ رسمی خود به تمامی این حملات پاسخ داده است. در بخشی از این جوابیه به قلم راچل وت استون از مسئولان ارتباطات بین‌المللی گوگل آمده است: البته گوگل در اروپا بسیار محبوب است، اما ما دروازه بان وب نیستیم.
وت استون در مورد شیوه رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل هم نوشته است: این شرکت سالانه بیش از 500 بار الگوریتم‌های جستجوگر خود را تغییر می دهد و هدف از این کار ارتقای تجربه کاربری است و نه مجازات کردن شرکت ها.
گوگل چند سالی است به علت رفتار تجاری انحصارطلبانه و نمایش لینک های مربوط به خدمات خود در رتبه ای بالاتر از لینک های مربوط به شرکت های رقیب از سوی کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا تحت تعقیب است. پارلمان اروپا هشدار داده که اگر این شرکت رویه خود را تغییر ندهد با جریمه ای سنگین مواجه می شود.
در پاسخ به اتهامات وارده به مدیران گوگل و عملکرد مدیریتی آنها، وت استون مدیران گوگل را افرادی توصیف کرد که  قصد دارند با ابداع خودروهای بدون سرنشین و ... الهام بخش نسل آینده باشند.
رابرت تامسون همچنین گوگل را به تخریب مدل کسب و کار تولیدکنندگان محتوا از طریق نمایش رایگان محتوای آنها در سرویس های وابسته به خود مانند اخبار گوگل متهم کرد. در واکنش گوگل به این پاسخ ساده اکتفا کرده است: احتمالا مردم از شواهد کافی برای قضاوت در این زمینه برخوردارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴