تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۶۳۷۲۷
با فرا رسیدن فصل پاییز و مساعد شدن شرایط آب و هوایی برای فعالیت لیسک ها و حلزون ها رعایت نکاتی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفت از سوی باغداران ضروری است.
۰
plusresetminus
باغداران میوه های زخمی را انبار نکنند
به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و مساعد شدن شرایط آب و هوایی برای فعالیت لیسک ها و حلزون ها و باز شدن یا تفریغ تخم آن ها و افزایش جمعیت آنان در هفته های آینده، رعایت نکاتی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفت از سوی باغداران ضروری است.
اخوان با اشاره به اینکه بستن قیم (توک) به شاخه های نزدیک سطح زمین جهت ایجاد فاصله حداقل نیم متری از سطح زمین ضروری است افزود: حذف و پاک سازی علف های هرز حاشیه و سایه انداز درختان ضرورس است.
به گفته مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران رهاسازی ماکیان از جمله غاز و اردک در باغات محصور شده جهت تغذیه و از بین بردن لیسک ها، ریختن پوسته شالی و خاکستر نرم در محدوده سایه انداز درختان به خصوص نهال ها و درختان جوان به باغداران توصیه می شود.
اخوان مبارزه مکانیکی هنگام غروب و شب در خانه سراها و باغچه ها، برداشت زود هنگام میوه های رسیده به خصوص میوه‌های نزدیک به سطح زمین را از روش های دیگر جلوگیری از خسارت لیسک ها به باغات مرکبات بر شمرد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه باغداران باید از انبار کردن میوه های زخمی ناشی از خسارت لیسک ها خودداری کنند به آنان توصیه کرد در صورت مشاهده اولین علائم خسارت لیسک ها و حلزون ها با مراجعه به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی با اخذ راهنمایی های لازم و نسخه گیاهپزشکی نسبت به طعمه پاشی در زمان مناسب اقدام کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰