تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۶۳۶۷۳
طبق اعلام ارتش آمریکا، این پالایشگاه‌ها میلیون‌ها دلار نصیب تروریست‌های داعش می‌کند و نیازهای سوختی این گروه تندرو را تامین می‌کند.
۰
plusresetminus
بلاغ- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از دور جدید حملات جنگنده‌های ائتلاف جهانی علیه تروریسم در سوریه در عصر چهارشنبه خبر داد و اعلام کرد در این مرحله چاه‌های نفتی اشغال شده توسط «داعش»، هدف قرار گرفتند.

به گزارش«اسکای نیوز»، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «ارتش آمریکا به همراه شرکای عرب خود حملات جدیدی علیه تروریست‌های گروه داعش در سوریه صورت دادند.»

یک دیپلمات آمریکایی دیگر که خواست هویتش محفوظ بماند، تأکید کرد میادین نفتی که در تامین مالی جنگجویان تندرو استفاده می‌شوند، یکی از اهدافی بود که بمباران شدند.

مسئولانی در پنتاگون اعلام کردند جنگنده‌های عربستانی و اماراتی در حملات هوایی اخیر مشارکت داشتند.

فرماندهی مرکزی آمریکا عنوان کرده است در مجموع 13 حمله هوایی علیه 12 پالایشگاه نفتی که گروه تروریستی داعش آنها را به کنترل خود درآورده‌اند، صورت گرفته است و همچنین در یک حمله یک فروند خودروی این گروه منهدم شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه خود افزود «نتیجه حمله به پالایشگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم، در عین حال شواهد اولیه نشان می‌دهد این حملات موفقیت‌آمیز بود.»

طبق اعلام ارتش آمریکا، این پالایشگاه‌ها میلیون‌ها دلار نصیب تروریست‌های داعش می‌کند و نیازهای سوختی این گروه تندرو را تامین می‌کند.

هر چند کمیت نفت خام یا نفت تصفیه شده که داعش موفق به فروش آنها شده است، مشخص نیست ولی «ادم سیمینسکی» مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا ادعا کرده است این گروه روزانه حداقل هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱