تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۶۳۶۶۸
خبرنگار روزنامه «سان» گزارش داده است که نخست‌وزیر انگلیس پس از دیدار روز چهارشنبه با رئیس‌جمهور ایران، عنوان کرده است که با این دیدار «بخشی از تاریخ» رقم خورده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- خبرنگار روزنامه «سان» گزارش داده است که نخست‌وزیر انگلیس پس از دیدار روز چهارشنبه با رئیس‌جمهور ایران، عنوان کرده است که با این دیدار «بخشی از تاریخ» رقم خورده است.

به گزارش روزنامه «گاردین»، «دیوید کامرون» روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «حسن روحانی» دیدار کرد تا اولین نخست‌وزیر انگلیسی باشد که پس از انقلاب اسلامی رئیس‌جمهور ایران را ملاقات می‌کند.
 
  «امیلی اشتون» خبرنگار روزنامه «سان» گزارش داده که کامرون پس از این دیدار به یکی از دستیاران خود، گفته است که با این ملاقات «بخشی از تاریخ رقم خورد.»

روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس از سال 2011 به پایین‌ترین سطح رسید، اما پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران گام‌هایی برای بهبود روابط دوجانبه برداشته شده است. در حال حاضر طرفین روابط را در سطح کاردارهای غیرمقیم دنبال می‌کنند و بنا بر اعلام کامرون، در صورت حل برخی موارد به زودی سفارت‌های دو کشور بازگشایی می‌شود.

پیش از دیدار روز چهارشنبه رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند که کامرون در این ملاقات خواستار همکاری ایران برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش» می‌شود. وی پس از ملاقات با آقای روحانی، با صدور بیانیه‌ای از حمایت ایران از دولت جدید عراق استقبال کرد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴