تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۶۳۶۵۴
مهاجم‌سابق‌تیم‌ پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان از زندگی و فوتبالش می‌گوید.
۰
plusresetminus
بلاغ- ابعاد زندگی سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن سابق استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان، ویژه و قابل تقدیر است. مهاجمی توانا و امتحان پس داده در فوتبال و جوانی متعهد به اصول اخلاقی در زندگی اجتماعی.
این مداح اهل بیت (ع) که با سپاهان نایب قهرمانی آسیا را هم تجربه کرده؛ پس از پشت سر گذاشتن فصلی درخشان در تراکتورسازی تبریز، سر از پرسپولیس در آورد. با این حال، همکاری اش با سرخپوشان پایتخت تنها یک فصل به طول انجامید. سید در گفتگوی مفصلش با مشرق از زندگی اجتماعی اش گفت و از آنچه در پرسپولیس اتفاق افتاده بود؛ آن هم در شرایطی که این روزها بی سروصدا و آرام در سایپا فوتبالش را دنبال می کند.
  دعا می‌کنم زودتر محرم شود/ قسمت بود از پرسپولیس جدا شوم ++ آماده ارسال 24

آنچه به سید مهدی سید صالحی در لحظات فوتبالی اش انرژی می دهد چیست؟
بی هیچ تردیدی یاد ائمه و اهل بیت (ع). آنچه بر ما می گذرد، خواست خداوند متعال است؛ حتی در لحظه لحظه ای که توپ در مستطیل سبز در جریان است؛ چه لحظاتی که گل می زنیم و خوشحالیم و چه در شرایط دشوار که هر چه می زنیم، به در بسته می خورد.

در گفتگوهایت همه چیز را خواست خدا می دانی. این می تواند قابل تقدیر باشد که تحت هیچ شرایطی از اصول غافل نمی شوی.
در این فوتبال به هر افتخاری که می شد، دست پیدا کردم. با سپاهان قهرمان لیگ شدم. در مسابقات قاره ای بهترین گلزن تیمم بودم و تا فینال لیگ قهرمانان 2007 آسیا صعود کردم. سه مرتبه هم جام حذفی را بردم. در تمام این سال ها اراده خداوند را بارها و بارها لمس کردم. من کوچک همه مردم ایرانم؛ اما اگر به هر جایی هم که رسیدم، لطف خداوند بزرگ بوده و اهل بیت (ع).

تو از یک حیث رکوردار شده ای و آن هم نایب قهرمانی با چهار تیم مختلف در لیگ برتر فوتبال ایران است.
هیچ کدام از این نتایج را یک اتفاق نمی دانم. بله! تنها کسی هستم که چهار بار با استقلال، تراکتور، سپاهان و پرسپولیس تا پای کسب قهرمانی پیش رفتم؛ اما در نهایت روی پله نایب قهرمانی قرار گرفته است. همه اینها برایم یک پیام داشته؛ هیچ چیز بی حکمت نیست.

وقتی که دلگیر می شوی چه می کنی؟ مثلا وقتی طلسم می شوی و در چند بازی پی در پی موفق به گلزنی نمی شوی؟
وقتی گل نمی زنم تلاشم را در تمرینات بیشتر و بیشتر می کنم اما وقتی دلگیر می شوم دعا می کنم هر چه زودتر ایام محرم فرا برسد تا زودتر آرام بگیرم. هر انسانی یک اعتقادی دارد. با رسیدن به روزهای عزیزی که قلبم را آرام می کند، انرژی صد چندان می گیرم.
  دعا می‌کنم زودتر محرم شود/ قسمت بود از پرسپولیس جدا شوم ++ آماده ارسال 24
داستان پرسپولیس
سیدمهدی سیدصالحی دو فصل پیش در تراکتورسازی شرایط خوبی داشت؛ اما اول لیگ سیزدهم راهی پرسپولیس شد.
برای این کارم دلیل داشتم. می خواستم تجربه ای متفاوت داشته باشم. در تبریز و لیگ 91 -92  نیم فصل اول خوبی نداشتم؛ حتی می خواستم در میانه راه از تیم جدا شوم؛ اما طبق صحبت هایی که داشتیم، ماندم و ضرر هم نکردم. زدن 16 گل در یک فصل ایده آل به نظر می رسید. همه چیز خوب بود و تیم روی نوار موفقیت قرار گرفته بود.

در آخرین بازی فصل هم به پرسپولیس گل زدی.
نیم فصل اول هم به این تیم گل زده بودم و این گل دومم بود.

 به پرسپولیس آمدی. شروع خوبی داشتی و البته پایانی نه چندان خوشایند.
تقریبا همینطور است. پایان بدی نداشتم. این خواست خدا بود که دیگر در پرسپولیس نباشم. فصل قبل، همان هفته اول به تراکتورسازی گل سه امتیازی زدم. بعد دروازه فولاد را باز کردم. هفته یازدهم به فجر گل سه امتیازی زدم. یک هفته بعد هم گل دقیقه نودم باعث شد در قم مقابل صبا شکست نخوریم. در پرسپولیس عملکرد بدی نداشتم که اگر اینطور بود، بیست و پنج هفته به ترکیب اصلی راه پیدا نمی کردم.

با این حال در نیم فصل دوم فقط دو گل دیگر زدی.
کافی است از بازیکنان پرسپولیس بپرسید صیدصالحی در دیدارهای فصل قبل چه نقشی داشت. بیشتر از اینکه به فکر خودم باشم، با دوندگی زیاد تلاش می کردم تا روی مدافعان حریف فشار بیاورم. شاید اگر مهاجم دیگری بود، خودخواه تر عمل می کرد. پرسپولیس در چند سال اخیر به لیگ قهرمانان آسیا نرسیده بود و برای رسیدن به این هدف و خوشحال کردن هواداران باید تلاش مضاعف می کردیم. دیدید که در پایان مسابقات بهترین خط دفاعی لیگ را هم به خود اختصاص داد. ثبت این آمار به کل مجموعه برمی گشت؛ از دروازه تا خط حمله.

ناراحت نیستی که پرسپولیس به لیگ قهرمانان رسیده و تو بیرون مانده ای؟
شاید اگر فصل قبل خودخواه بودم، تعداد گل هایم دو رقمی می شد. قست بود از پرسپولیس جدا شوم. در جام حذفی مقابل فولاد اتفاقی افتاد که شک ندارم فقط به اراده خدا بود.

چه اتفاقی؟
دقیقه 118 بازی بود و یک گل مجوز صعود ما و شکست فولاد را امضا می کرد. شوت خوبی از پشت خط هجده قدم زدم. توپ از بین دستان سوشا مکانی رد شد و تقریبا گل بود؛ اما در آخرین لحظه به صورتش خورد تا وارد دروازه نشود. قطعا اگر آن توپ گل شده بود، ورق به سود من برمی گشت و شرایطم در فصل جدید چیز دیگری می شد. به خواست خدا اعتقاد دارم. در آن لحظه خدا خواست چنین شود و مطیع آن هستم.

علی دایی در شش هفته پایانی لیگ ترجیح داد از محمد عباس زاده در ترکیب تیمش به جای تو استفاده کند.
این قشنگ نیست که وقتی از تیم بیرون مانده ام انتقاد کنم. به نظرم این "روزی" محمد بود. همان موقع گفتم که در آینده بیشتر از او خواهید شنید. خدا برایش خواسته بود؛ وگرنه اگر اشتباه نکنم، او هم در بازی با فجر و استقلال خوزستان دو موقعیت صددر صد گل را بیرون زد.

نیم فصل قبل خبرهایی به گوش رسید که می خواستی از پرسپولیس جدا شوی اما ماندی.
سیزده چهارده سال است در لیگ برتر حضور دارم و آنقدر تجربه دارم که بتوانم در شرایط سخت تصمیم بگیرم. هم از سپاهان پیشنهاد داشتم هم از تراکتورسازی؛ اما ماندم تا کمک کنم.
  دعا می‌کنم زودتر محرم شود/ قسمت بود از پرسپولیس جدا شوم ++ آماده ارسال 24
  چه شد که به پیشنهاد سپاهان و تراکتور پاسخ منفی دادی؟
علی دایی مخالفت کرد و گفت به من نیاز دارد. اینجاست که می گویم بیشتر از خودم به فکر موفقیت تیم بودم؛ وگرنه می دانستم در تراکتور شرایط خوبی مهیاست. فکر می کنید چرا دو فصل پیش برای این تیم شانزده گل زدم؟ قاسم دهنوی، مهدی کریمیان و مهدی کیانی با از خودگذشتگی پاس هایشان را به من می رساندند تا ضربات آخر را بزنم. حتی بازیکنانی مثل محمد نصرتی، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی و مسعود ابراهیم زاده هم در این راه کمک می کردند.

 در پرسپولیس این شرایط برایت فراهم نبود؟
بشمارید چند موقعیت گل داشتم که شش گل زدم. در فصل شاید به زحمت 10 – 12 موقیت گل نصیبم شد. شرایط پرسپولیس با آنچه در تراکتورسازی وجود داشت، فرق می کرد.

چه شد که در لیگ چهاردهم به سایپا پیوستی؟
گفته بودم که فصل قبل تراکتور با نظر مجید جلالی می خواست که راهی تبریز شوم. دیدم می خواهد برای تیمش بازی کنم و این شد که با هزار و یک آرزو به سایپا.

 در سایپا به خواسته ات می رسی؟
هنوز که به خواسته هایم نرسیده ام. اول راه هستیم و دیدارهای زیادی از لیگ باقی مانده است. به سایپا آمدم تا شانسم را برای آقای گلی امتحان کنم. تا به امروز چندان موفق نبوده ام؛ اما شک ندارم عروسی بالاخره به کوچه ما هم خواهد رسید.

خط هافبک سایپا با پاس هایش خوب تغذیه ات می کند؟
هنوز که این اتفاق نیفتاده است. به نظرم با گذر زمان شرایط بهتر می شود. بعد از سه هفته تساوی بدون گل برابر نفت مسجدسلیمان، پیکان و گسترش برابر استقلال خوب کار کردیم؛ هر چند مغلوب حرفه ای گری حریف شدیم. پس از آن از نفت، فولاد و ذوب آهن هفت امتیاز ارزشمند گرفتیم.

سایپا در لیگ چهاردهم دنبال چه هدفی است؟
قطعا تلاش می کند تا در جمع تیم های میانه بالای جدول قرار بگیرد. دیگر مثل گذشته فقط دو یا سه تیم مدعی نیستند؛ بلکه باید انتظار خلق هر نتیجه ای را از سوی تیم های میانه یا حتی پایین جدول داشت. خدا بخواهد و شرایط مساعد شود، شاید شانس کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان را هم پیدا کنیم./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴