تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۶۳۶۱۷
یک شرکت خودروسازی فرانسوی محصولی جدیدی ساخته است که مهمترین ویژگی آن مصرف سوخت بسیار اندک آن است. رنو EOLAB تنها یک لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت مصرف می کند!
۰
plusresetminus
بلاغ- درحالی که به نمایشگاه خودروی پاریس نزدیک می شویم شرکت های معتبر خودروساز در سراسر جهان از محصولات خلاقانه خود رونمایی می کنند و رنو EOLAB یکی از این تازه واردهاست.

این خودروی مفهومی در زمره کم مصرف ترین خودروهای جهان قرار می گیرد و با تولید تنها ۲۲ گرم گاز آلاینده دی اکسید کربن کمترین لطمه را به محیط زیست و اتمسفر زمین وارد می کند. کم‌مصرف‌ترین خودرو جهان +تصاویر رنو مدعی است برای تولید چنین خودرویی نزدیک به ۱۰۰ نوآوری و طراحی پیشرفته را مورد استفاده قرار داده تا مصرف سوخت آن از یک لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طی مسافت تجاوز نکند. این ۱۰۰ نوآوری در سه بخش کلی سبک سازی، بهبود ساختار آیرودینامیک و قدرتمندسازی سیستم موتوری به کار گرفته شده است. کم‌مصرف‌ترین خودرو جهان +تصاویر یکی از ابتکار عمل های مهمی که در ساخت این خودرو به کار گرفته شده طراحی سه در برای آن است. در سمت راننده تنها یک در بزرگ و در سمت دیگر دو در مشاهده می شود.

همچنین این خودرو وزن بسیار کمی دارد به طوریکه در مقایسه با یکی دیگر از محصولات مشابه و البته جدید رنو یعنی Clio تا ۴۰۰ کیلوگرم سبک تر است! این کاهش وزن خیره کننده صرفا به دلیل استفاده از مواد ترکیبی در ساختار آن است: فولاد، آلومینیوم و و پلاستیک حرارتی. کم‌مصرف‌ترین خودرو جهان +تصاویر نکته جالب دیگری که نباید از آن چشم پوشید سقف بسیار سبک EOLAB است که به دلیل استفاده از منیزیوم تنها ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد!/ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴