تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۶۳۶۰۷
رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران، از رشد 30 درصدی آمار سرطان مثانه طی 6 سال گذشته در کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
بلاغ-روش بازسازی مثانه در افراد مبتلا به سرطان برای نخستین بار در کشور از سوی دکتر عباس بصیری، جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران، ابداع شد که نتایج این پژوهش در مجله بین المللی ارولوژی به چاپ رسید.

دکتر بصیری در آستانه برپایی هفتمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران که از نهم تا یازدهم مهر ماه جاری در بیمارستان لبافی نژاد تهران برگزار می شود، گفت: این روش در افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان، مثانه خود را از دست داده اند به عنوان یک مثانه جایگزین طبیعی عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه در روش فوق بخشی از روده کوچک به شکل کروی در آمده، جایگزین مثانه فرد می شود، افزود: در این شیوه که هم برای زنان و هم مردان مبتلا به سرطان مثانه کاربرد دارد در موارد خاصی می توان با حفظ پروستات و مجاری نطفه در آقایان مبتلا به سرطان، مثانه جدید را روی پروستات قرار داد.

رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران گفت: در این شیوه نه تنها امکان ادرار از طریق مجرای طبیعی برای فرد وجود دارد که امکان فعالیتهای جنسی و قابلیت فرزند آوری نیز در وی حفظ می شود.

وی یاد آور شد: این تحقیق که در ایران انجام شده در نشریه "آسیایی کنترل و محافظت از سرطان" در فوریه 2014 به چاپ رسیده است. در این نشریه همچنین عنوان شده، میزان سرطان مثانه از 5/1 در صد هزار به 1/2 درصد هزار طی سالهای 2003 تا 2009 افزایش یافته که این آمار نشان از رشد 30 درصدی سرطان مثانه در کشور دارد.

بصیری افزود: با توجه به اینکه سرطانها، سومین علت مرگ و میر در کشور هستند و در میان سرطانهای دستگاه های ادراری، سرطان مثانه، شایعترین سرطان به شمار می رود، هدف از ابداع این روش جدید، بازگشت فرد مبتلا به سرطان به یک زندگی عادی با حفظ کیفیت زندگی است.

وی گفت: در هفتمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران در مورد جزییات این روش و دیگر شیوه های نوین جراحی که به کمک اندویورولوژی و بدون جراحی باز انجام می شود، مباحثی ارایه خواهد شد.

رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران ادامه داد: در این کنگره، روش های جراحی در زمینه غده آدرنال (فوق کلیوی)، جراحی کلیه شامل جراحی سرطان های کلیه، جراحی آندوسکوپیک سنگ کلیه و جراحی آندوسکوپیک و لاپاراسکوپیک برای اختلالات مادرزاری دستگاه ادراری که شایعترین آن تنگی محل اتصال لگنچه به حالب (میزنای) است، جراحی سنگ ها،تومورها و سرطانهای حالب و جراحی های مثانه و پروستات نیز ارایه می شود./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴