تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۶۳۵۹۳
متخصصان ایرانی برای نخستین بار موفق شدند که چند فروند جنگنده سوخو ۲۴ را در پایگاه هوایی شیراز اورهال کنند.
۰
plusresetminus
بلاغ- متخصصان پایگاه هوایی شهید دوران شیراز موفق شدند برای نخستین بار چند فروند جنگنده سوخو 24 را ضمن تعمیر و اورهال (بازآماد)، به رده عملیاتی بازگردانند.
براساس قوانین هوانوردی و به خصوص قوانین هوانوری در حوزه نظامی، هواپیماها به میزان ساعتی از پرواز که می‌رسند، باید اورهال شوند. اورهال به معنای تعمیرات سنگین و اساسی است که باید حتما در کارخانه سازنده انجام شود.
با اورهال این جنگنده‌ها، متخصصان نیروی هوایی ارتش به آن سطح از دانش و تخصص رسیدند که بدون دخالت هرگونه مستشار یا وابستگی به خارج، هواپیماها را پس از اورهال به پرواز درآورند.
تمام تعمیرات و اقداماتی که روی این هواپیماهای جنگی انجام شده است، براساس استانداردهای جهانی بوده و آن چیزی است که در دستورالعمل‌ها و مصوبات فنی خود جنگنده نوشته شده است.
برای اورهال هر یک از این جنگنده‌ها، 35 هزار کار در پایگاه هوایی شیراز صورت گرفته و پس از پایان مراحل اورهال، جنگنده‌ها در این پایگاه با موفقیت به پرواز درآمدند.
سوخو 24 یک هواپیمای بمب افکن تاکتیکی ملقب به فنسر یا شمشیرباز است که قادر است عملیات‌های ضربتی و بمباران را به خوبی انجام دهد. این جنگنده ساخت کشور روسیه و شرکت هواپیماسازی سوخو بوده و ایران جزو یکی از 10 دارنده و بکارگیرنده آن محسوب می‌شود.
این جنگنده که دوکابینه بوده و جزو مشهورترین جنگنده‌های تهاجمی جهان به شمار می‌رود، طبق اطلاعات منتشر شده قادر است حداکثر 8000 کیلوگرم محموله جنگی را حمل کند.
این جنگنده با داشتن امکان سوخت‌گیری سوخو به سوخو، برد 3000 کیلومتر برد داشته و قابلیت بمباران اهداف در این فاصله را داراست از این رو، بسیاری سوخو24های ایرانی را قوی‌ترین بمب افکن‌های کشورمان می‌دانند.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع هواپیما آن است که در صورت روشن بودن رادار دشمن در منطقه و به دلیل توانایی حمل موشک های لیزری قادر است که هرگونه فرکانس موشکی دشمن را شناسایی و با متمرکز شدن بر روی مراکز راداری و هواپیماهای دشمن، به طور اتوماتیک این مراکز و هواپیماها را به طور صددرصد منهدم کند.
پرواز اتوماتیک در ارتفاع پست و مصون ماندن از دید رادارها، به همراه توانایی از کار انداختن رادارها و موشک‌های دشمن در منطقه نبرد از جمله دیگر ویژگی‌های این جنگنده است. سوخو24 می‌تواند به عنوان هواپیمای پیشرو، سامانه جنگ الکترونیک را به کار گیرد و هواپیماهای دیگر به دنبال آن برای بمباران اهداف دشمن وارد عمل شوند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما