تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۶۳۵۳۰
"جان کربی" اعلام کرد که "محسن الفضلی" سرکرده گروه تروریستی موسوم به "خراسان" در سوریه در جریان حملات روز گذشته جنگنده های آمریکا و ائتلاف به هلاکت رسید.
۰
plusresetminus
بلاغ- وزارت دفاع آمریکا از نابودی گروه تروریستی موسوم به "خراسان" که از سوریه به عنوان پایگاهی برای آموزش تروریستهای غربی و اروپایی برای اقدامات تروریستی استفاده می کرد، خبر داد.

به گزارش  روسیا الیوم، "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که "محسن الفضلی" سرکرده گروه تروریستی موسوم به "خراسان" در سوریه ( یکی از شاخه های گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه) به همراه خانواده اش، در جریان حملات روز گذشته جنگنده های آمریکا و ائتلاف به هلاکت رسید.

وی در این خصوص گفت: کسانی که علیه منافع ملی آمریکا توطئه چینی می کردند و برنامه هایی سوئی در این زمینه داشتند، به هلاکت رسیدند.

رسانه های عربی نیز به نقل از برخی نزدیکان الفضلی اعلام کردند که وی در جریان حملات هوایی روز سه شنبه در حومه ادلب به هلاکت رسیده است.

پیش از این نیز فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که ارتش آمریکا اقداماتی را برای جلوگیری از حملات محتمل تروریستهای القاعده علیه منافع ملی آمریکا و غرب که پایگاه امنی را در سوریه برای خود دست و پا کرده اند انجام داده است.

ژنرال «ویلیام مایویل» از مسئولان ارشد وزارت دفاع آمریکا نیز در این خصوص اظهار داشت: بیش از 40 فروند موشک از نوع " توماهاک" از ناو جنگی که در  دریای سرخ مستقر بود به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک شد که غالب این موشکها به مواضع گروه خراسان در سوریه اصابت کرده است.

این حملات موشکی انبار تسلیحات و تاسیسات مخابراتی و مراکز فرماندهی گروه خراسان را مورد هدف قرار داد.

مایویل همچنین در ادامه خاطر نشان شد که هدف گروه تروریستی خراسان جنگ با نظام سوریه نیست بلکه محکم کردن پایگاههای خود در سوریه با هدف آغاز حملاتی تروریستی علیه غرب و آمریکاست.

شایان ذکر است در هفته های اخیر سازمان اطلاعات آمریکا از شکل گیری گروهی در سوریه زیر نظر القاعده با هدف جذب تروریستهای غربی و اروپایی و آموزش آنها برای انجام اقدامات تروریستی در غرب و اروپاست، خبر داد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴