تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۶۳۴۵۵
عزت الله یوسفیان ملا گفت: برای اینکه کشاورز زمینش را نفروشد دولت باید از آنها حمایت کند.
۰
plusresetminus
زمین کشاورزی ناموس کشاورزان است/عدم حمایت دولت اراضی کشاورزی را نابود کرد
به گزارش بلاغ، عزت‌الله یوسفیان ملا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزان را مجبور می‌کنند زمین‌هایش را بفروشد، زمینی که ارزش آن 5 میلیون تومان است دلالان 20 میلیون تومان می‌دهند در حالی که از آن زمین‌ها هیچ سودی نصیب‌شان نمی‌شود.
عضو ستا مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: حتی همین دلالان 10 میلیون تومان هم به دهیار و شورای روستا در قالب ساخت مدرسه و غیره می‌دهند و آنها سریع پروانه ساخت خانه یا هر چیز دیگری را آماده می‌کنند.
وی اذعان کرد: طی سال‌های گذشته 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی واگذار شده اما این واگذاری‌ها نتیجه مناسبی نداشته است.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان داشت: زمین کشاورزی، ناموس کشاورزان است و به دلیل بی‌حمایتی‌ها از این بخش آنها مجبور می‌شوند زمین‌شان را بفروشند.
یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: در طول یک هفته 20 منزل مسکونی در اطراف روستا ساخته می‌شود و همه این ها نشان می‌دهد که از بخش کشاورزی حمایتی نمی‌شود.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود 200 هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی به این بخش اضافه شود اما 200 دستگاه هم اضافه نشده است، این در حالی است که دوره برنامه پنجم تمام می‌شود و در حال تدوین برنامه ششم هستیم.
وی تأکید کرد: در خرید محصول از کشاورزان سختگیری‌های زیادی می‌شود، آنقدر که آنها ترجیح می‌دهند محصول خود را به دولت نفروشند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: به تازگی با دستور رئیس‌جمهور سازمان تعاون روستایی مسئول خرید توافقی برنج شالیکاران شده است و امیدواریم که برنامه خرید آنها طوری باشد تا برنج‌کاران را از فروش محصول خود به دولت دور نکند.
یوسفیان ملا عنوان کرد: طی سال‌های گذشته 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی واگذار شده اما این واگذاری‌ها نتیجه مناسبی نداشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴