تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۶۳۳۹۴
نرخ باسوادی مازندران 97 درصد است.
۰
plusresetminus
بلاغ- تقی نیا درهمایش آموزش دهندگان  شهرهای بابلس ،بندپی شرقی، بندپی غربی و بهنمیر به میزبانی بابل  اظهار داشت: جامع هدف نهضت سوادآموزی  گروه سنی  10 تا 49 سال هستند  که به دلایل مختلف درس نخواندند واز آموزش رسمی برخوردار نشدند که متاسفانه 95 درصد آنها نیزبانوان هستند.
وی با بیان اینکه همزمان با  17 شهریور سالروز  مبارزه با بیسوادی ،مدیر کل یونسکو پیام مبسوطی  مبنی بر اینکه سواد آموزی اختصاص به توسعه پایدار داشته و جامعه ای توسعه یافته است که حاکمان  ومسئولان آن جامعه و نظام برای سواد اهمیت ویژه قائل شوند، افزود: مسئله سواد  در بهداشت و روحی وروان مادران و کودکان  نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در جهان 781 میلیون نفر تا به امروز  بیسواد هستند ،بیان داشت :  متاسفانه دو سوم این افراد را خانم ها تشکیل می دهند که علت آن  تعداد جمعیت زیاد خانواده  وبه دنبال آن مشکلات معیشتی و اقتصادی  ،وجود بعد مسافتی و تبیض جنسیتی است.
تقی نیا با اشاره به اینکه طبق آمارمدیر کل یونسکو 250 میلیون کودک بیسواد در دنیا هستند که متاسفانه نیمی از این کودکان  نیز چهار سال به مدرسه رفتند اما خواندن ونوشتن نمی دانند، گفت: بخش عمده این مشکل به معلم بر می گردد چون در کار ما کیفیت بخشی  نیست ، خوب آموزش ندیده و آموزش نمی دهیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: سخت ترین کار مربوط به معلمان ابتدائی بخصوص معلم سال اولی است.
وی بیان داشت: گروه هدف نهضت سواد آموزی از گروه سنی تشکیل شده که دارای ذهن مشوشی  هستند و دارای مشغله ذهنی می باشند لذا آموزش آنها بسیار سخت است.
معاون نهضت سوادآموزی مازندران تصریح کرد : با اینکه بعد انقلاب  افراد بسیاری باسواد شدند  اما  افرادی بودند که از افراد جایگزین استفاده کرده وگواهینامه جعلی دریافت نمودند ،کسانی که معلم در ورقه امتحانی آنها دست می برد تا قادر به دریافت مدرک باشد درحالی که سواد نوشتن و خواندن نمی دانست.
این مسول تصریح کرد: سوادآموزی موفق  خواهد بود  که کم سوادان و بی سوادان را به عنوان خانواده خود بپذیرد وبا این نگاه وارد عرصه شود  در این صورت است که فرد به راحتی باسواد می شود.
تقی نیا با اشاره به اینکه آموزش باید کیفیت داشته باشد، عنوان کرد :گرچه ما قبولی سوادآموزان را می خواهیم اما به شرطی که خواندن و نوشتن بیاموزد.
وی افزود : نرخ باسوادی مازندران نسبت به سایر  استانها 97 درصد است اما باید هجم ابلاغی  17 هزار و 120 نفر را تحت پوشش ببریم .
وی با بیان اینکه  سواد به معنی واقعی یعنی  کسی که بتواند نیازهای  پیرامون خود را از  لحاظ  اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی  برطرف کند ،گفت: در مازندران از طریق نهضت سوادآموزی  102 نفر دیپلم ، فوق دیپلم  ودکتری تربیت شدند که 25 نفر در کسوت فرهنگی ،35 نفر شاغل در موسسات و یک نفر عضو هیئت علمی هستند.
تقی نیا خاطر نشان کرد: مازندران در حوزه معاونت سوادآموزی موفق به نگارش سه کتاب فارسی، ریاضی و قرآن  برای کل بانوان کشور شد.
وی با اشاره به اینکه 44 شرکت در سطح استان با ما همکاری دارند اظهار داشت: شرکتها موظف به پرداخت  حق آموزش دهنده ها هستند اما بعضی از شرکتها حتی  پول آموزش دهندگان را نمی دهند، وتنها یک درصد شرکتها همکاری دارند این در حالی است که بسیاری از آموزش دهنده ها حتی نام شرکت خود را نمی دانند .
این مسئول تصریح کرد: امسال  شرکتها را پالایش خواهیم کرد ودر صورت مشاهده  تخلف مجوز شرکت را لغو خواهیم کرد .
انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴