مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

3 هزار پروژه در روستاهای مازندارن اجرا می شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۶۳۳۷۳
جان‌الله عبدی گفت: در حال حاضر حدود 3 هزار پروژه بزرگ در سطح روستاها در حال اجراست.
۰
plusresetminus
3 هزار پروژه در روستاهای مازندارن اجرا می شود
به گزارش بلاغ، جان‌الله عبدی شب گذشته در نشست با دهیاران بخش بهنمیر در سالن اجتماعات بخشداری بهنمیر درباره اجرای طرح هادی در روستاها اظهار داشت: در بحث اجرای طرح هادی تا بستر کار از سوی دهیاران و شوراها آماده نشود هیچ طرحی به عنوان طرح هادی در روستا اجرا نمی‌شود.
وی با تاکید بر تعامل بین دهیاران و مالکان درباره اجرای طرح هادی اذعان داشت: با ایجاد تعامل بین دهیاران و مالکان می‌توان منابع تخریب‌ها را تامین و عرصه‌ها را آزاد کرد.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به عملکرد مثبت برخی از دهیاران با نظارت بخشداران، فعالیت برخی از دهیاری‌ها را در رقابت با شهرداری‌ها دانست و گفت: امروز دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها و تلاشگران خط مقدم سازندگی در روستاها هستند.
عبدی با تاکید بر کاهش اختلاف خدمات رفاهی شهر و روستا تصریح کرد: حداقل خدمات شهر را برای روستا در نظر گیریم.
وی با بیان اینکه مازندران رتبه دوم جمعیت روستایی را در کشور دارد، به جمعیت 45 درصدی ساکنان مازندران در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: 28.5 درصد از جمعیت کشور روستایی است که تلاش ما این است بتوانیم در سطح استان با مشارکت مردم و مسئولان با فراهم کردن زمینه اشتغال، ایجاد توسعه و درآمد پایدار و افزایش سطح درآمد خانوار روستایی، وضعیت موجود را حفظ و آمار جمعیت روستاها را در سال 95 به 47 درصد برسانیم.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه می‌توان مشاغل مختلفی در سطح روستاها ایجاد کرد، بیان داشت: تدبیر دولت، فراهم‌کردن زیرساخت مناسب در سطح روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر با استفاده از ظرفیت گردشگری، صنایع تبدیلی و کشاورزی است.
این مسئول با توجه به ظرفیت استان در بخش کشاورزی و دامپروری به نیروهای مراکز خدمات کشاورزی در بخش‌ها اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمار به دست آمده 13 هزار فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی و دامی در سطح استان فعالیت دارند که با استفاده از این ظرفیت می‌توان مراکز خدمات کشاورزی را به نیروی فنی کشاورزی مجهز کرد.
عبدی با اشاره به 2 هزار و 956 روستا در سطح استان و 1800 دهیاری عنوان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 750 روستا طرح هادی مصوب دارند و بالغ بر 30 درصد از روستاها نیز حریم معابر روستاها را به طور کامل آزادسازی کرده‌اند.
وی با تاکید بر نصب تابلو با مشخصات پروژه از سوی دهیاران در ورودی روستاها خاطرنشان کرد: با نصب تابلو در ورودی روستاها عملکرد دهیاران برای مردم بازگو شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران به روستاهای بخش بهنمیر اشاره کرد و گفت: روستاهای بخش بهنمیر از لحاظ ساختمان دهیاری، بسیار ضعیف هستند که برای این روستاها در صورت تامین زمین، مبلغ قابل توجهی برای احداث ساختمان دهیاری به آنها تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به 250 پروژه افتتاحی در هفته دولت با هزینه 16 میلیارد تومان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز حدود 3 هزار پروژه بزرگ در سطح روستاها در حال اجراست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴