مادر مجاهد عرصه خبر «جابر معافی»:

جابر قول داد که روزی مایه افتخارم شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۶۳۳۲۰
جابر گفت: «خبرنگار شدم اما اوایل کار باید روزنامه پخش کنم.» وقتی این حرف‌ها را شنیدم، ناراحت شدم و گفتم: «این که نشد کار.» جابر با متانت و خونسردی جواب داد: «قول می دهم کاری کنم که روزی به من افتخار کنی.»
۰
plusresetminus
جابر قول داد که روزی مایه افتخارم شود
مرضیه نجفی، مادر خبرنگار مجاهد «جابر معافی» سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران در حاشیه مراسم نخستین سالروز درگذشت فرزندش در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه 8 فرزند داشته و یک دخترش را چند سال قبل و جابر را هم سال گذشته از دست داده است، گفت: با جابر نسبت به دیگر فرزندانم رابطه نزدیک‌تری داشتم.
وی افزود: به دلیل رفتار دوستانه تر و شوخ طبعی جابر، من با او راحت‌تر بودم و بیشتر درد دل می کردم.
این مادر دلسوخته خاطرنشان کرد: به دلیل بیماری همسرم، غالب سختی‌های بزرگ کردن بچه‌ها به دوش من بود.
نجفی درباره دوران تحصیلی مرحوم معافی بیان کرد: جابر دوران تحصیلی دانشگاه را در رشته ادبیات گذراند، روزی از او در خصوص آینده رشته تحصیلی‎اش پرسیدم و گفتم چه کاره می شوی؟ او در جواب گفت: «مادر جان! شاید روزی مدیر شوم.» و من به امید اینکه او روزی مدیر می شود شب و روز انتظار می‌کشیدم.
وی ادامه داد: بعد از اینکه دوره لیسانس‌اش به پایان رسید، از او پرسیدم: «کارت چه می‌شود؟» گفت: «خبرنگار شدم اما اوایل کار باید روزنامه پخش کنم.» وقتی این حرف‌ها را شنیدم، ناراحت شدم و گفتم: «این که نشد کار.» جابر با متانت و خونسردی جواب داد: «قول می دهم کاری کنم که روزی به من افتخار کنی.»
این مادر صبور درخصوص مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی فرزندش ابراز داشت: صداقت، مردم‌دوستی، صبوری در مقابل ناملایمات زندگی، خستگی‌ناپذیر بودن در راه رفع مشکلات مردم و خوش‌اخلاقی از ویژگی‌های بارز اخلاقی جابر بود.
مادر خبرنگار فقید مازندران با اشاره به اینکه دوست دارد نوه‌اش عرفان با خصوصیات اخلاقی جابر رشد یابد و موجب سربلندی خانواده‌اش و زنده نگه داشتن یاد پدرش شود، اذعان داشت: روز تشیع جنازه جابر و امروز که نخستین سالگردش بوده به این نتیجه رسیدم که جابر چقدر برای دوستان و همکارانش عزیز بود و این بزرگ‌ترین افتخار من است.
به گزارش بلاغ، جابر معافی گرچه از میان ما زود پر کشید و آسمانی شد اما یادش در دل‌ها همیشه زنده و جاوید است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴