تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۶۳۲۹۷
آمار مراکز پژوهشی نشان می‌دهد که بیش از ۲ هزار عربستانی در صفوف داعش و گروه‌های وابسته به آن حضور دارند که اغلب آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی به این گروه‌ها پیوسته‌اند.
۰
plusresetminus
بلاغ-وجود بیش از 2 هزار جوان سعودی در صفوف داعش، شمار بالای تروریست‌های انتحاری عربستانی را در مقایسه به دیگران توجیه می‌کند.
روزنامه عربستانی «الحیات»، در گفت‌وگو با «حمود الزیادی» کارشناس امور مربوط به گروه‌های تروریستی گزارش داد که بر اساس آمار مراکز پژوهشی دست کم 2 هزار تا 2 هزار و پانصد جوان عربستانی 18 تا 25 ساله در صفوف گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره حضور دارند.
الزیادی تأکید کرد که شبکه‌های اجتماعی از جمله تویتر و یوتیوب به یکی از ابزارهای اصلی برای عضو گیری از میان جوانان عربستانی و یا دیگر نقاط جهان بدل شده است.
وی همچنین با اشاره به تلاش داعش برای استفاده از ابرازهای ارتباط جمعی گفت: عضو گیری از میان شهروندان عربستانی از لحاظ مالی نیز به نفع داعش است زیرا این افراد معمولا از خانواده‌های مرفه عربستانی هستند.
الزیادی با اشاره به استفاده از زنان به وسیله داعش گفت که این گروه‌ها تلاش می‌کنند از وضعیت حجاب زنان سعودی سوء استفاده کنند، و عبور و مرور زنان سعودی و محرمانه بودن آن به ابزاری برای جمع آوری اعضای بیشتری برای داعش شده است./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴