تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۶۳۲۹۲
یس فدراسیون جودو با بیان اینکه سختی کسب مدال جودوکاران در بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی بود، از مردم و جامعه جودو به خاطر کسب نتایج ضعیف عذرخواهی کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ-محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو در خصوص کسب نتایج بسیار ضعیف تیم ملی جودو و ناکامی در کسب مدال توسط پنج جودوکار ایران اظهار کرد: تلاش جودوکاران تیم ملی در نهایت منجر به دو مقام پنجمی و عنوان هفتمی در بازی‌های آسیایی شد. عدم موفقیت در کسب مدال با توجه به سطح بالای بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستیم با توجه به شرایط عمومی تیم کار بسیار مشکلی برای کسب مدال داریم. سه جودوکار ما با این وجود به مرحله کسب مدال نیز نزدیک شده‌اند اما متأسفانه موفق نبودند.
رئیس‌فدراسیون جودو با اشاره به اقدامات این فدراسیون برای حضور موفق جودوکاران در بازی‌های آسیایی گفت: پنج جودوکار تیم ملی که در این بازی‌ها حاضر شدند از بهترین‌های ایران محسوب می‌شوند و ما بهتر از آن‌ها نداریم. تدارکات تیم نیز برای اعزام نیز بسیار خوب بود و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم ضمن اینکه در اردوهای خارجی و تورنمنت‌های مختلف نیز جهت آمادگی هرچه بیشتر حضور پیدا کردیم. ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از لحاظ شارژ روحی و روانی حمایت‌های خوبی از جودو داشتند. کسب مدال در بازی‌های آسیایی همان‌طور که از پیش از آغاز بازی‌ها گفته بودم بسیار سخت و مشکل بود.
وی با اشاره به اینکه باید در خصوص کادر فنی با بررسی‌های بیشتر در صدد تقویت آن برآییم گفت: باید بررسی‌های زیادی انجام دهیم تا ببینیم چه تغییرات می‌توانیم در جهت تقویت کادر فنی انجام دهیم. ما همچنین باید در بخش زیرساخت‌ها و تیم‌های پایه تلاش بیشتری برای پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان انجام دهیم. باید به جوانان اهمیت بیشتری دهیم تا یکی، دو سال آینده آن‌ها با حضور در تیم ملی بزرگسالان عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین توجه به نوجوانان نیز از اولویت‌های ما در آینده خواهند بود. قبل از بازی‌های آسیایی گفتم دست ما در تیم ملی بزرگسالان خالی است.
رستگار در پاسخ به این سؤال که آیا قصد تغییرات در کادر فنی تیم ملی جودو را دارید گفت: در این‌باره قطعاً پس از بازگشت به تهران جلسات متعددی برگزار خواهیم کرد تا در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.
رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه انتظار داشتیم که حداقل یک یا دو مدال در بازی‌های آسیایی کسب کنیم، افزود: از مردم و جامعه جودو به خاطر کسب نتایج ضعیف در بازی‌های آسیایی عذرخواهی می‌کنم اما همچنان معتقدم دشواری کسب مدال در بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی بود. ان‌شاء‌الله بتوانیم در مسابقات تیمی عملکرد بهتری داشته باشیم.
وی در خصوص پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری تیم ملی جودو در مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی گفت: در رقابت‌های تیمی نیز با توجه به قرعه کار بسیار دشواری برای کسب مدال پیش رو خواهیم داشت. ما در دور اول با چین مسابقه می‌دهیم که امیدوارم آن‌ها را شکست دهیم. پس از آن در صورت موفقیت مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیریم که با توجه به قدرت کره‌جنوبی در مسابقات انفرادی شانسی برای پیروزی نداریم. سپس در جدول بازنده‌ها با تاجیکستان یا ترکمنستان مسابقه داریم که فکر می‌کنم پیروز شویم آنگاه برای کسب مدال برنز باید به مصاف ژاپن یا قزاقستان برویم که با توجه به شرایط پیروزی مقابل آن‌ها بعید است و شانس کسب مدال نخواهیم داشت و به این صورت می‌توانیم به کسب رتبه پنجمی امیدوار باشیم.
رستگار در خصوص خداحافظی امیر قاسمی‌نژاد ملی‌پوش جودو ایران گفت: او پس از باخت دیروز و ناکامی در این بازی‌ها مصاحبه کرد و از خداحافظی از تیم ملی گفت: به هر حال پس از باخت‌ ورزشکاران معمولاً واکنش‌های احساسی دارند. ما نیز به این تصمیم او واکنش سریع نشان نمی‌دهیم. باید مقداری زمان بگذارد تا در این مورد به صورت دقیق تصمیم‌گیری کنیم./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴