تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۶۳۲۳۰
منابع صهیونیستی از مرگ موسس یگان ترورها (کیدون) در سازمان موساد رژیم صهیونیستی و مسئول ترور رهبران جنبش فتح در لبنان خبر دادند.
۰
plusresetminus
بلاغ- منابع صهیونیستی از مرگ موسس یگان ترورها (کیدون) در سازمان موساد رژیم صهیونیستی و مسئول ترور رهبران جنبش فتح در لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صفا، بامداد امروز دوشنبه «ماریک هررای» (87 ساله) در تل آویو مُرد.
 
  هررای موسس یگان ترورهای موساد به نام «کیدون» بود که ترور اعضای اصلی جنبش فتح در لبنان در سال 1973 اعم از کمال ناصر، کمال عدوان و ابو یوسف النجار در بیروت و صیدا را رهبری کرد.

وی پیش از سال 1948 نیز در عملیات های گروهک های صهیونیستی مشارکت داشت که از جمله این عملیات ها انفجار پل الشیخ حسین در شرق بیسان و یورش به دو اردوگاه عتلیت در نزدیکی حیفا بود.

وی  از آنجائی که به 5 زبان تکلم می کرد در ماموریتی محرمانه به اروپا رفت تا هزاران یهود را جذب نماید.  

هررای اوایل دهه پنجاه به دستگاه موساد پیوست و مسئول کشف دستگاه های شنود در سفارتخانه های اسرائیل در خارج شد و پس از آن نیز مسئول یگان عملیات های ویژه موساد به نام «قیساریا» شد و 10 سال در این منصب باقی ماند.

در سالهای دهه هفتاد نخست وزیر اسرائیل از هررای خواست تا ریاست باند ترور عاملان قتل ورزشکاران اسرائیلی در مونیخ آلمان را بر عهده بگیرد و در پی آن گروه وی 15 تن از رهبران فلسطینی را در خاک کشورهای مختلف جهان ترور کرد./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴