تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱
کد مطلب : ۶۳۲۰۳
پس از حکم تاریخی حضرت امام(ره)، حاج کاظم طی نامه‌ای که به ولی امر مسلمین ارسال کرد، نوشت: زمین کشاورزی خود را برای مجری این حکم الهی اهدا می‌کنم.
۰
plusresetminus
کشاورزی که به عشق اجرای حکم امام(ره) زمینش را اهدا کرد
به گزارش بلاغ، کاظم اکبری به تاریخ مهر 1322 در روستای پروریج آباد از بخش چهاردانگه ساری متولد شد. وی در دهه 50 به خاطر شخصیت و اعتقاداتش فردی مذهبی شناخته شده بود تا جایی که دوستانش به خاطر محاسن بلندش او را «کاظم ریش» صدا می کردند.
در همان سال ها بود که وی با امام خمینی(ره) آشنا شد و سعی می کرد مردم روستا را هم با شخصیت ایشان آشنا کرده و روشنگری هایی انجام دهد. به همین دلیل بود که به واسطه صحبت‌های اخلاقی کاظم ریش، یکی از رانندگانی که به قمار و شرب خمر اشتهار داشت، توبه کرده و ترک گناه می کند که  این مهم سبب نقل کلام مردم منطقه می‌شود.
اما این زمینه‌ای می‌شود تا شهربانی که مدتی به وی ظنین شده بود، او را به اتهام فعالیت مشکوک سیاسی چند روز بازداشت کرده و نهایتا به دلیل فقدان ادله با اخذ تعهد آزاد کند.
در ادامه نیز به همراه فعالان انقلابی مرکز استان همچون: حجت‌الاسلام عبدالحمید عبدالاحد، مرحوم قلیاف، شهید قاسمی، کلونیان، مرحوم کردان، شهید پورقاسم، مرحوم دامادی، شهید گریبان، برادر کلانتری نقش حائز توجهی را در مبارزه با طاغوت پهلوی و پیروزی انقلاب در ساری ایفا می کند.
پس از پیروزی انقلاب و واگذاری چندین مسئولیت توسط شورای انقلاب به او از جمله، مسئول حفاظت گارد ساحلی خزر، املاک و مستقلات خاندان پهلوی در باغات مهدشت و... نهایتاً با عنایت امام راحل مبنی بر تشکیل سپاه، ایشان به اتفاق جمعی از دوستان انقلابی، سپاه ساری را تشکیل می‌دهند.
پس از تشکیل سپاه و جهاد سازندگی، به دلیل شناخت نزدیک او با روستاهای محروم چهاردانگه و دودانگه ساری با هدایت و بعضاً حضور فیزیکی‌اش و زحمات زیاد دوستان مرحوم در جهاد سازندگی، راه‌های مواصلاتی تعدادی از روستاهای این دو بخش احداث شد و در ادامه با پیگیری‌های به عمل آمده توسط مرحوم و زحمات مسئولین وقت استان و شهرستان، خانه بهداشت و مدرسه روستاها نیز افتتاح می شود.
با تجاوز رژیم بعث صدام ملعون به مرزهای کشور ایران اسلامی؛ او به اتفاق جمعی از دوستان سپاهی من جمله: شهید شمشیر بند، مرحوم سیدمحمود حسینی، برادر پاسدار جانباز حسین‌زاده راهی منطقه سرپل ذهاب و کرند غرب و پادگان ابوذر می‌شود و پس از مدتی از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار می‌گیرد.
چند ماه بعد به مازندارن باز می گردد و به عنوان معاون عملیات سپاه ساری و مسئول زندان این شهر معرفی می‌شود.
با اوج جنگ تحمیلی، مرحوم حاج کاظم طی دو مرحله در قالب سپاه منطقه سه و لشکر ویژه 25 کربلا با مسئولیت‌های مختلف به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور عزیمت می کند و در هر مرحله بازگشت به استان در همان مسئولیت حفاظت شخصیت‌های استان مشغول به خدمت می‌شود و از این فرصت استفاده و با حشر و بهره‌گیری از محضر علمای بزرگ استان همچون: آیت‌الله طبرسی، مرحوم آیت‌الله العظمی صالحی مازندرانی، آیت الله طبرسی، آیت الله صدوقی، مرحوم  آیت الله تائبی و... نیز کسب فیض می کند.
ضمن اینکه در همین اثناء مقاطع کوتاهی نیز مسئولیت حفاظت برخی شخصیت‌ها و علما بزرگی چون مانند شهید آیت الله حکیم(ره)، مرحوم حجت الاسلام شیخ سعدی حیدری و... نیز به او واگذار می‌شود.
پس از مدتی او به اتفاق چند تن از عزیزان سپاهی به تیپ مستقل کماندهی مالک‌اشتر مامور می‌شود و  چند ماه بعد به کشور لبنان و سوریه عزیمت می‌کند.
مرحوم حاج کاظم به غیر از حضور فیزیکی در عرصه های انقلاب و دفاع مقدس و سایر ماموریت ها، در انفاق مال هم همت بلندی داشت و بارها بخشی از درآمد زمین کشاورزی یادگار مرحوم پدر و یا حقوق ناچیزش را تقدیم ستاد پشتیبانی جنگ و مستمندان می کرد تا بدانجا که پس از حکم تاریخی حضرت امام ره مبنی بر ارتداد سلمان رشدی ملعون در اهانت به ساحت رسول الله(ص)، طی نامه‌ای که به ولی امر مسلمین  ارسال می دارد، زمین کشاورزی خود را برای مجری این حکم الهی  اهدا می کند.
پس از چند سالی با درخواست سپاه حضرت ولی امر به یگان حفاظت مقام معظم رهبری مامور شده و به جمع محافظین حضرتش مفتخر می شود و بارها از این ایام به عنوان روزهایی یاد می‌کرد که به مانند روزهای دفاع مقدس، حالات خوش حشر با دوستان شهید و معنویت آن ایام برایش متجلی بود.
ضمن اینکه در طی چندین ماه حضور منشاء برخی اقدامات می شود که مورد تفقد فرمانده یگان قرار می‌گیرد تا بدانجا که برادر علیپور بارها در جمع همکاران بیت، مدیریت، تقوا و تدبیر او را باعث افتخار همکاران مازندرانی حاضر در بیت مقام معظم رهبری عنوان می‌کرد.
و سرانجام این مرد بی‌ادعا و پاسدار حریم آل الله پس از عمری تلاش و مجاهده در راه خدا در صبح جمعه 29 شهریور در سن 70سالگی به هنگام کشاورزی در زمین کشاورزی با آرامشی عرفانی روی به قبله، سر بر حصیری که در جوار امام معصوم علیه السلام خریداری کرده بود نهاده و با سلامی به ارباب بی‌کفن دار فانی را وداع گفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما