معاون اداره کل آموزش و پروش استان مازندران:

نظری؛جذب 90 درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای در بازارکار

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۶۳۱۹۵
معاون اداره کل آموزش و پروش استان با بیان اینکه سال تحصیلی جاری به سال فنی و حرفه ای نامگذاری شد، تصریح کرد: تنها 25 درصد فارغ التحصیلان رشته های نظری جذب بازار کار می شوند، در حالی که این میزان برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای 90 درصد است.
۰
plusresetminus
بلاغ-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهدای فرهنگی گفت: امنیتی که امروز در کشور برقرار است به واسطه جان فشانی های شهداست.
وی با بیان این که باز تعریف آموزش و پرورش باید سرلوحه کار معلمین و مسئولین این ارگان دولتی قرار گیرد، افزود: براساس برنامه توسعه ای 1404 ما نیازمند جامعه ای با محور دانایی هستیم که علم، اخلاق و ورزش در آن مبنای کار قرار گیرد.
معاون اداره کل آموزش و پروش استان با اشاره به اینکه 4 لایه تربیتی باید در آموزش و پرورش مبنا باشد، تصریح کرد: تغییر دانش آموز، تغییر در رفتار، تغییر در نگرش و تغییر رفتار گروهی و اجتماعی، از جمله لایه های تربیتی است که در امر پرورش دانش آموزان باید مدنظر قرار گیرد.
نظری در مورد نقش کلیدی معلمان در تحولات جامعه اذعان داشت: تحول ایجاد نخواهد شد مگر اینکه از معلم آغاز شود و به معلم ختم گردد، باید دانش آموزانی تربیت کرد که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشند.
وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جاری به سال فنی و حرفه ای نامگذاری شد، تصریح کرد: تنها 25 درصد فارغ التحصیلان رشته های نظری جذب بازار کار می شوند، در حالی که این میزان برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای 90 درصد است.
در ادامه رضا گنجی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته در مورد اهمیت علم و فناوری گفت: جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان آموزه ای است که باید سرلوحه کار نخبگان علمی قرار گیرد.
وی افزود: بهینه سازی عملکرد و ساختار نظام عملیاتی کشور به منظور شکوفایی علمی باید به گونه ای باشد که تک تک نخبگان به دنبال تحصیل علوم جدید بروند.
گنجی با بیان حاکمیت اخلاق و ارزش های اسلامی تاکید کرد: در کشور بعضا نقدهای دلسوزانه انجام می گیرد که باید مبنایی برای تاسیس دانشگاه های اسلامی قرار گیرد.
فرماندار شهرستان جویبار ضمن تقدیر از تلاش دانش آموزان، معلمان و خانواده های دانش آموزان گفت: برای توسعه شهرستان و شکوفایی استعداد های نخبگان، نیاز به حمایت و راهنمایی دلسوزانه نخبگان و معلمان شهرمان داریم.
امام جمعه شهرستان جویبار نیز ضمن تمجید از برگزاری این مراسمات گفت: باید به خود ببالیم که در شهرستانی حضور داریم که نخبگان بسیاری در زمینه های مختلف ورزشی، علمی و فرهنگی دارد.
قلی پور 3 اصل مهم تلاش، برنامه ریزی و توجه به حرف های والدین و مربیان و شناسایی استعدادها و ظرفیت ها را از عوامل اولیه در تربیت نخبه برشمرد.
امام جمعه جویبار همچنین به اهمیت مرجعیت علم در جامعه اشاره کرد و افزود: باید نخبه پروری و علم مداری چنان در کشور گسترش یابد که دیگر کشورها به خود لازم بدانند برای فراگیری علوم روز، در ابتدا زبان فارسی را بیاموزند.
وی جویبار را شهرستان نخبگان نامید و تصریح کرد: باید همه موانع و مشکلات از سر راه نخبگان برداشته شود و شرایط به گونه ای فراهم گردد که جویبار پایتخت کشتی جهان گردد.
در ادامه محمد علی میری رئیس آموزش و پرورش جویبار نیز 3 اصل را در پرورش یک نخبه ضروری دانست و گفت: معلم دلسوز، دانش آموز ساعی و توانمند و پیگیری های مجدانه خانواده باید در کنار هم جمع شوند تا نخبه پروری در سطح جامعه گسترش یابد.
وی ضمن تقدیر از زحمات معلمان افزود: تمامی معلمان در طول دوره تحصیل یک دانش آموز مجدانه تلاش می کنند تا استعدادهای دانش آموزان را شکوفا سازند.
به گزارش جویباران،در پایان این مراسم از نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و معلمان برتر شهرستان جویبار تقدیر شد./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴