تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۶۳۱۸۱
علی‌رغم وعده وزیر نفت مبنی بر پیش‌فروش ۱۰۰ میلیون دلار فرآورده نفتی در بورس انرژی آن هم در شهریور امسال، بازار سلف فرآورده‌های نفتی تاکنون فعال نشده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود از پیش فروش 100 میلیون دلار فرآورده نفتی در شهریور امسال خبر داده و گفته بود: از طریق این درآمد می‌توانیم توسعه فازهای پارس جنوبی را سرعت ببخشیم.

زنگنه با اظهار این که امکان پیش خرید فرآورده‌های نفتی با سرمایه‌ای حدود 25 تا 35 میلیون تومان ممکن است خاطرنشان کرد: پیش فروش فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی با ضمانت وزارت نفت انجام خواهد شد. همچنین به‌گفته وی درصورتی‌که از طریق معاملات سلف حدود سه هزار میلیارد تومان جذب شود می‌توان شاهد آثار ضد‌ رکود و ضد تورمی این اقدام در اقتصاد کشور بود.

وزیر نفت با اشاره به این که پیش‌فروش فرآورده نفتی در قالب اوراق سلف انجام خواهد شد، تأکیده کرده بود: ورود خارجیها به بازار سلف نفتی ایران هیچگونه محدودیتی ندارد.

پیش از این قرار بود نفت خام در قالب اوراق سلف، پیش‌فروش شود اما به علت این که پیش‌فروش نفت به معنی پیش فروش کردن ثروت ملی محسوب می‌شد، شورای نگهبان با این موضوع مخالفت کرد.

اگر چه تاکنون جزئیاتی از پیش‌فروش فرآورده‌های نفتی اعلام نشده است، باید دید که عرضه اوراق سلف فرآورده‌های نفتی به سرنوشت پیش‌فروش نفت دچار خواهد شد یا نه./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴