تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۶۳۰۹۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌توانیم ادبیاتی متناسب با ادبیات جبهه و مطابق با شرایط اقتصادی امروز پیاده کنیم.
۰
plusresetminus
بلاغ- "محسن رضایی" شامگاه شنبه در نشستی با پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس متعلق به یکی از مهمترین حوادث تاریخ ملت ایران است و هرچه از این دوران فاصله بگیریم، عظمت این دوران برای ملت ما و جهان بیشتر می شود. جنگ هشت ساله شاخصی شده است که ایران باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه است، زیرا توانست با سربلندی از جنگ هشت ساله بیرون بیاید.رزمندگان در دفاع مقدس مرزها را حفظ کرده و سرزمین خود را آزاد کردند و این تلاش، بر فرهنگ، اقتصاد و هویت ما اثر گذاشته است.

وی اظهار کرد: راز موفقیت قاسم سلیمانی‌ها و شهید باکری‌ها در انس با خدا و انس با خود است و تمام عظمت این موفقیت‌ها در همین مسئله نهفته است.امام راحل فرمود«تحول انسانی که در نفوس و افکار شکل گرفته، از انس با خدا سرچشمه گرفته و توصیه می کنم انس با خدا و خود را از دست ندهید».اولین دستاورد انس با خدا، برادری است که فاصله ها را کم کرده و موجب آشتی می شود. برادری موجب وحدت، هماهنگی و یاری کردن یکدیگر می شود.

رضایی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: چرا در حال حاضر اصطکاک‌ها در کشور ما وجود دارد؟ مگر یک نظام و یک قانون اساسی نداریم؟ چقدر خودمان را به دست خودمان تضعیف می‌کنیم؟ این علامت ضعیف شدن برادری در جامعه و بالا رفتن تفرقه است. برادری، موجب همفکری و افزایش تدبیر می‌شود، لذا تدبیر جنگ در میان انبوهی از چالش‌ها و بحث‌ها انجام می‌شد و برادری از اشتباهات جلوگیری می‌کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برادری سرمایه‌ای عظیم و نقش مهمی در پیروزی‌های ما در دفاع مقدس داشت، بیان کرد: نتیجه دیگر انس با خدا شجاعت و شهادت‌طلبی بود و این انس، صبر و استقامت افراد را بالا می‌برد.این ویژگی‌ها موجب شد نیروهای مبتدی و نوجوان در دفاع مقدس یک شبه راه صد ساله را رفته، با شتاب کار را جلو برده و همه را متعجب کردند.

وی همچنین گفت: هنوز هم که فردی از رزمندگان در امور سیاسی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی قرار می‌گیرد و اگر به همان پاشنه برگردد، در کارها تحول عظیمی به وجود می‌آورد و نمونه آن، سردار قاسم سلیمانی در حال حاضر به تنهایی در عراق و سوریه می‌جنگد و اعجوبه‌ایست که با روحیه شهادت‌طلبی و شجاعت تلاش می‌کند. چرا نمی‌خواهیم فرهنگ شجاعت و دوری از دنیا در جامعه نهادینه شود؟ چرا می‌خواهیم فرهنگ عافیت‌طلبی و ادعاهای مدعیان بی‌هنر وارد جامعه شود؟

سخنان استاندار کرمان ادبیات بچه‌های جنگ است و حرف جناح‌های سیاسی نیست

وی همچنین گفت:سخنان استاندار کرمان ادبیات بچه‌های جنگ است و حرف جناح‌های سیاسی نیست. فرهنگ جهادی فقط دنبال رضایت خداوند و خدمت به مردم است و نگاه این فرهنگ به ولایت با نگاه جناح های سیاسی از زمین تا آسمان متفاوت است. نگاه جهادی به ولایت، صادقانه است و ما دنبال ثروت نبوده و نیستیم. اما تولید ثروت و اشتغال امروز مانند تانک و آر.پی. جی‌هایی است که باید به بدنه تحریم‌های اقتصادی بزنیم و این دیوار را با شایستگی‌هایمان فرو بریزیم.

رضایی گفت: برای فرو ریختن تحریم‌های اقتصادی روحیه انقلابی و جهادی می‌خواهیم و با این روحیه می‌توانیم اعتماد و برادری را برگردانده و صادقانه با محور ولایت، مردم را جمع کنیم. ما امام زمان(عج) را ادامه ولایت خدا و مقام معظم رهبری را ادامه ولایت امام زمان (ع) می‌دانیم که همه به ولایت خداوند برمی‌گردد و وسیله‌ای برای اتصال به خداوند است و ولایت ما را به این پایگاه اتصال می‌دهد.

با تولید ثروت می‌توانیم با تحریمها مقابله کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر بخواهیم تحریم اقتصادی را بشکنیم باید تولید ثروت و اشتغال کرده و ثابت کنیم همانطور که در جنگ شکست ناپذیر بودیم، در جنگ اقتصادی هم شکست‌ناپذیر هستیم و این امر، روحیه شهادت‌طلبی و شجاعت می‌خواهد. اگر می‌خواهیم فرهنگ جبهه را در فرهنگ اقتصادی جاری کنیم، باید ببینیم چطور این ارزش‌ها و فرهنگ باید بازتولید شود؟ بازتولید در شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز می‌تواند کشور را دوباره به یک جهش بزرگ برساند.رزمندگان دوران دفاع مقدس از هر کسی بیشتر بلد هستند که این کار را انجام دهند و تبدیل کردن ارزش‌های جنگ در شرایط غیرنظامی کار ساده‌ای نیست، اما رزمندگان می‌توانند این کار را انجام داده و غیر از شماها نمی‌تواند انجام دهد. این بحث، بحث مدیریت جهادی و انقلابی است که آن اصول و ادبیات را در محیط جدید بازتولید کنیم. می‌توانیم ادبیاتی متناسب با ادبیات جبهه و مطابق با شرایط اقتصادی امروز پیاده کنیم.

باید به همه نشان دهیم بچه‌های جنگ و ارزش‌ها، فقط برای توپ و تانک نیست

رضایی خطاب به رزمندگان حاضر در مراسم گفت: شما رزمندگان آخرین سرمایه‌های نظام هستید و حتی اگر از شما دعوت نکنند، باید بیایید و تلاش کنید و انتظار داریم امثال آقای رزم حسینی(استاندار کرمان) که حیثیت همه رزمندگان است را کمک کرده و باید در کشور موفق شوند. باید همه ایشان را حمایت کرده و به همه نشان دهیم بچه‌های جنگ و ارزش‌ها، فقط برای توپ و تانک نیست.همه باید دست به دست هم داده و خود را باور کنیم و با اعتماد به نفس و انس با خدا می‌توانیم در کشور کار کرده و موفق شویم و من هرکمکی بتوانم برای همکاری در استان کرمان انجام می‌دهم./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰