تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۶۳۰۳۵
اگر چه چاپگرهای سه بعدی هنوز بزرگ و گران قیمت هستند، اما یک شرکت تجاری به تازگی نمونه‌ای از این محصول را برای مصارف خانگی عرضه کرده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- اگر چه چاپگرهای سه بعدی هنوز بزرگ و گران قیمت هستند، اما یک شرکت تجاری به تازگی نمونه‌ای از این محصول را برای مصارف خانگی عرضه کرده است.

به گزارش کامپیوترورلد، این چاپگر سه بعدی توسط شرکت درمل عرضه شده و Dremel 3D Idea Builder نام دارد. قیمت این چاپگر 999 دلار است.
 
  چاپگر یاد شده از نوع fused deposition modeling (FDM) است و به گونه‌ای طراحی شده که ضمن ذوب کردن پلاستیک می‌تواند لایه‌های مختلفی از آن را در اشکال مختلف طراحی و عرضه کند. این لایه‌ها ضخامت‌های مختلفی دارند تا برای شکل دادن به مواد مختلف به کار گرفته شوند.

هر چقدر این لایه‌ها نازک‌تر باشند، دقت و نرمی و روانی ماده‌ای که از آنها تولید می‌شود هم بیشتر خواهد بود. حداقل ضخامت این لایه‌ها می‌تواند 100 میکرون باشد که برابر با ضخامت کاغذهای عادی است. پلاستیک‌های یاد شده را می توان در 10 رنگ مختلف تهیه کرد.

نمونه‌های خام آنها هم در قالب قرقره های 300 گرمی به قیمت 30 دلار عرضه می شوند. چاپگر مذکور برای اتصال به رایانه دارای یک پورت یواس بی هم هست و با ویندوز ویستا به بعد و همین طور Mac OS X 10.8 و نسخه‌های بالاتر سازگاری دارد. نمایشگر لمسی تمام رنگی برای کنترل کارکردهای مختلف از ویژگی‌های این چاپگر سه بعدی است.

این چاپگر از نرم افزار خاصی برای مدل دادن به پلاستیک‌های گرم شده استفاده می‌کند و با استفاده از آن می توان اشیای کوچک و متنوعی را تولید کرد. وزن این چاپگر حدود 8.5 کیلوگرم است./آ    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما