گزارش بلاغ از تعطیلی سه هفته ای خانه ملت/

تعطیلات تابستانه مازندرانی های بهارستان چگونه گذشت؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۶۲۹۸۸
به طور کل نمایندگان از این تعطیلات مجلس چه استفاده هایی می کنند؟ آیا از تعطیلات برای حل مشکلات مردم حوزه های انتخابی خود استفاده می کنند؟ و یا بدون هیچ دغدغه ای و با آرامش خاطر به تفریحات خود می پردازند؟
۰
plusresetminus
تعطیلات تابستانه مازندرانی های بهارستان چگونه گذشت؟
به گزارش بلاغ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اواخر روزهای تابستان به تعطیلات تابستانه می روند تا در این روزها، خستگی های کار را از تن بیرون کرده و استراحتی بکنند، به همین مناسبت برای اینکه بدانیم خادمان خانه ملت در این مدت به چه اموراتی مشغول بوده اند، به گفت‌وگو با آنها پرداختیم.
***
سیدرمضان شجاعی کیاسری «نماینده مردم ساری و میاندورود»:
سفر ابتکار به مازندران تأثیری به حال زباله ها نداشت/پیگیری برای مقابله با احداث کارخانه زباله سوز ساری

سیدرمضان شجاعی کیاسری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه، تعطیلات تابستانه مجلس را چه طور گذراندید، اظهار داشت: به مدت یک هفته در حوزه انتخابیه به رسیدگی مشکلات مردم مناطق کلیجانرستاق، میاندورود، بخش مرکزی و... گذراندم.
وی افزود: در طول این مدت، وزیر صنعت، معدن و تجارت را برای بازدید از شهرک صنعتی، صنایع چوب و کاغذ مازندران و واحدهای صنعتی دیگر آوردیم.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یک هفته الی ده روز نیز به طور شخصی به خارج از کشور سفر کردم.
شجاعی با بیان اینکه همه مردم، به نوعی از تعطیلات خود استفاده می کنند، تصریح کرد: نمایندگان نیز در طول 3 هفته کاری در مجلس، یک هفته را درحوزه انتخابیه سپری می کنند که فشار کاری آنها در طول این مدت، به دلیل بازدید از مناطق مختلف حوزه بیشتر از حضور در صحن علنی است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشاغل دیگر، تعطیلات بیشتری در طول سال دارند و به نظرم تعطیل یک ماهه برای نماینده ها که حق دارند، زمانی را نیز به  خانواده خود اختصاص دهند، زیاد نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از مشکل کمبود آب شرب در روستای پروریج آباد اطلاع دارید، گفت: بسیاری از روستاهای بخش کلیجانرستاق شامل: پروریج آباد، بالا کولا، آقا مشهد، آبکسر و ... مشکل کمبود آب شرب دارند و با تانکر به آنها آب می رسانند.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل کمبود آب امری طبیعی است که تنها مختص به مازندران نیست و حتی در تهران، آب را سهمیه بندی کرده اند.
شجاعی اذعان داشت: به دلیل خشک شدن آب سفره های زیرزمینی، این مشکل به وجود آمده است و هم اکنون نیز روستاهای پهنه کلای شمالی و جنوبی ساری هم آب ندارند.
این مسئول ابراز داشت: وزیر نیرو هشدار داده است که در صورت عدم صرفه جویی، ناگزیر به جیره بندی آب هستند.
وی از برگزاری جلسه ای با موضوع رفع مشکل کمبود آب با معاون برنامه ریزی رییس جمهور خبرداد و اضافه کرد: دولت تصمیم دارد در برنامه ششم توسعه نگاه جدی به مسئله کمبود آب داشته باشد.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس محیط زیست کشور به مازندران تاثیری در رفع مشکل زباله نداشت و هم اکنون شورا و شهرداری باید این مسئله را حل کنند و هر کدام از نهادها، دیگری را مسئول رفع مشکل زباله می دانند، عنوان کرد: محیط زیست متولی نظارت بر وضعیت زباله در استان است و اعطای تسهیلات لازم بر عهده دولت است.
شجاعی اشاره کرد: لازم است تفکر کارشناسی از سوی سازمان محیط زیست به مسئولان شهری اعلام شود و آنها نیز اجرا کنند.
این نماینده مجلس نهم افزود: سازمان محیط زیست باید راهکار و فناوری نوین مانند فیلترهای مناسب کاهش آلودگی را به مسئولان شهری اعلام کند.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها زباله را برای تولید برق استفاده و حتی از دیگران خریداری می کنند، ابراز داشت: حل مشکل زباله در استان، اهتمام جدی لازم دارد.
شجاعی بیان داشت: در استان مازندران به دلیل وسیع بودن سفره های زیرزمینی آب دریا، امکان حفر چاه وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای حاشیه سواحل مازندران، مشکل زباله بیشتر به چشم می آید، خاطرنشان کرد: نیاز است، دولت راهکارهای مناسب به منظور حل مشکل زباله در این شهرها بیاندیشد.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در خصوص نارضایتی مردم منطقه شهرک صنعتی شماره یک ساری نسبت به احداث کارخانه زباله سوز، بیان کرد: نامه کتبی به خانم ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ارائه دادیم و ایشان نیز گزارش کار از اداره کل محیط زیست مازندران خواستند.
عزت الله یوسفیان ملا «نماینده آمل»:
مشغول رسیدگی به مشکلات گاز حوزه انتخابیه ام هستم

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این مدت مجلس تعطیل است اما نمایندگان در حوزه انتخابیه خود مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: فصل سرما در پیش است و هر سال شهرستان آمل در اوج سرما با قطعی گاز روبرو می شود، مهم ترین کاری که در این مدت انجام شد رسیدگی به این مساله بود تا امسال شهروندان آملی دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده خط لوله ای که گاز رسانی آمل را انجام می داد از دو خط به سه خطه لوله تغییر پیدا خواهد کرد.
یوسفیان همچنین از تحویل کنتور گاز به 500 مشترک آملی خبر داد و گفت: در این مدت مشکل لوله کشی گاز روستاهای محمدآباد و رزکه را شخصاً پیگیری کردم و به زودی این روستاها هم از نعمت گاز شهری بهره مند خواهد شد.
نماینده مردم آمل در پایان از آسفالت شدن چند روستای آمل خبر داد و افزود: این مدت تعطیلی فرصت خوبی است تا به مشکلات حوزه انتخابی خود بیشتر رسیدگی کنیم.
شمس الله شریعت نژاد «نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد»:
با مردم بودم و باز هم نتوانستم به مسافرت بروم

شمس الله شریعت نژاد هم مانند دیگر نمایندگان مجلس از 5 شهریور به تعطیلات تابستانه رفته است و این تعطیلی تا روز 29 شهریور ادامه دارد؛ وی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار داشت: این ایام را در منطقه خود با مردم گذراندم به جز 2، 3 روزی که برای کار به تهران رفتم.
وی افزود: برای نمایندگان تعطیلی معنا ندارد، در این مدت با مردم و به دنبال کار آنها در حوزه انتخابیه ام بودم و متاسفانه در این چند روز هم نتوانستم به همراه خانواده به مسافرت بروم.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد خاطرنشان کرد: مجلس در طول سال، یک ماه تعطیلات دارد و یک مرحله‌ی آن این بازه زمانی است که در این مدت هم نمایندگان معمولاً تعطیل نیستند و به امورات مردم می پردازند.
سیدهادی حسینی «نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»:
برای سرکشی و دیدار با اعضای تیم ملی والیبال به لهستان رفتم

به سراغ سیدهادی حسینی نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی رفتیم و در خصوص این تعطیلی ها و نحوه استفاده از آن سوالاتی را مطرح کردیم که در ادامه می خوانید.
با توجه به تعطیلات دو هفته ای مجلس شورای اسلامی، نمایندگان از این تعطیلات چه استفاده هایی می کنند؟
تعطیلاتی که به آن شکل عمومی تصور می شود وجود ندارد، بلکه در واقع این تعطیلات فرصتی است تا نمایندگان به حوزه های انتخابی خود سرکشی کنند و مردم را از نزدیک ببینند، به مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی کنند و اگر کار عقب مانده و یا مطلب نانوشته ای وجود دارد، در جریان آن قرار بگیرند.
همچنین اکثریت نمایندگان مجلس در این تعطیلات به ملاقات مسئولان استانی می روند و پیگیری های لازم را برای جلسات خارج از مجلس انجام می دهند.
برخی از نمایندگان در ایام تعطیلات مجلس به خارج از کشور رفته اما برخی نیز به حوزه های انتخابی خود می روند و به مشکلات مردم رسیدگی می کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟ و اینکه خود شما از تعطیلات چه استفاده ای کرده اید؟
بنده در حوزه انتخابی خود ماندم و به ملاقات مسئولین استانی و سرکشی حوزه ها رفتم و از آنجایی که عضو هیئت رئیسه والیبال کشور هستم، سه روز را نیز به همراه ریاست محترم فدراسیون والیبال برای سرکشی و دیدار با اعضای تیم ملی والیبال به کشور لهستان سفر کردم.
اینکه فکر کنیم برخی از نمایندگان برای تفریح به خارج از کشور سفر می کنند درست نیست. چرا که تعدادی از آنها دانشجوی خارج از کشور هستند و در این مدت تعطیلات مجلس، برای پیگیری کارهای دانشگاهی خود به سفر خارج از کشور می روند.
برخی اوقات نیز کمیسیون ها برنامه ریزی می کنند تا کارهای کمیسیونی انجام شود، مثلاً در حوزه معادن، نمایندگان به مناطق مختلف سفر می کنند تا معادن را از نزدیک ببیند و به امور مربوط به آن رسیدگی کنند و این تعطیلات فرصت مناسبی برای انجام این امورات است در غیر این صورت فرصت مناسبی برای آنها پیش نمی آید تا بتوانند کارهای عقب مانده را پیگیری کنند.
برخی معتقدند تعطیلات مجلس زیاد است چون در هر سه هفته کاری، یک هفته تعطیل می شود و نمایندگان به حوزه های انتخابی خود می روند، همچنین در ایام تابستان این تعطیلات به یک ماه افزایش پیدا می کند، نظر شما در خصوص این تعطیلات چیست؟
به نظر بنده اگر بخواهیم نام آن را تعطیلات بگذاریم باید بگویم که سه هفته زیاد است اما اگر آن را به عنوان زمانی برای سرکشی به مناطق در نظر بگیریم خیر، بلکه فرصت مناسبی است برای توجه به مشکلات حوزه های انتخابیه.
البته این مسئله در مجلس مطرح شد و موافقین و مخالفین نظرات خود را دادند اما نتوانست رأی کافی برای اینکه این تعطیلات حذف شود به دست آورد.
در کل، این مدت، زمان مناسبی برای نمایندگان مردم است تا بتوانند به کارهای شخصی و مشکلات مردم حوزه های انتخابی خود رسیدگی کنند.
کمال علیپور «نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»:
از تخصیص ماده 180 به یک پروژه تا قرار و مدار با برخی از وزرا

کمال علیپور در خصوص اینکه در ایام تعطیلات تابستانه مجلس به چه کاری مشغول بوده، اظهار داشت: این فرصت مناسب را به دو موضوع منطقه ای و وزارتخانه ای اختصاص دادم.
وی فعالیت هایش را در حوزه منطقه ای چنین عنوان کرد: پیگیر مسائل اجتماعی قائم‌شهر، اعم از مسئله تاکسیرانی و مشکل رانندگان تاکسی در خصوص بیمه تامین اجتماعی، مسئله ترافیک شهری و نرخ کرایه تاکسی، بحث خدماتی و عدم توجه به امور رانندگان توسط مسئولان مربوطه، بودم.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مورد بیمه رانندگان تاکسی یک روز جلسه با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، فرماندار، فرمانده انتظامی، شهرداری و شورای شهر قائم شهر با حضور نمایندگان تاکسیرانی به صورت هم اندیشی مقرر شد تا کارشناسان تامین اجتماعی پس از 15 روز راهکارهای حل مسئله بیمه رانندگان را ارائه کنند.
این مسئول اضافه کرد: تصمیم شهرداری و شورای شهر قائم شهر به احداث مجموعه خدماتی (کارواش و تعویض روغن) در راستای خدمات رسانی به تاکسیرانان از نتایج این جلسه بود.
علیپور با بیان اینکه پیگیر کار ساختمان دانشگاه پیام نور و تخصیص اعتبار 2 میلیاردی بودم و جلسه ای هم با فرماندار قائم‌شهر داشتم، اذعان کرد: یک روز هم بازدید میدانی به همراه علی نبیان، معاون عمرانی استاندار به همراه شورا و شهرداری ارطه داشتیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نتایج حاصل از این پیگیری ها تخصیص 700 میلیون تومان که 400 میلیون آن از بودجه عمرانی و 300 میلیون از ماده 180، جهت تکمیل دو پروژه شامل ساختمان آتش نشانی و شهرداری ارطه و همچنین تخصیص اعتبار 400 میلیون تومان جهت کانال کشی آب های سطحی بود و مضافاً بحث ورودی ارطه و آسفالت بلوار و تخصیص اعتبار 300 میلیون تومانی نیز برای این شهر مطرح شد.
وی با عنوان اینکه یک روز بازدید کامل از شهر کوهی خیل جویبار به همراه شهردار و شورای اسلامی داشتم، بیان کرد: نتایج این بازدید هم تخصیص اعتبار 400 میلیون تومانی برای تعریض خیابان و پیگیری دو موضوع تحویل یک دستگاه ماشین آتش نشانی و بیل مکانیکی از سازمان شهرداری ها و طرح مسائل حوزه گردشگری بود.
نماینده خانه ملت با بیان اینکه زمانی را هم اختصاص به بازدید میدانی از محور سوادکوه دادم، ابراز داشت: برای پیگیری مشکلات این مسیر به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کردم و الحمدلله دستور کتبی وزیر به آقای نورزاد جهت تخصیص اعتبار 5 میلیاردی خرید زمین سرخکلا (تملک زمین) تا هفته آینده نیز انجام شد
علیپور همچنین از جلسه اش با مدیرعامل البرز مرکزی در خصوص ذغالشویی و کک سازی در دوشنبه آینده و جلسه با وزیر صنعت برای رفع مشکلات معادن کردآباد 1 و 2 و بازدید میدانی این وزیر از مراحل ساخت کارخانه کک سازی انجیر تنگه خبر داد.
وی در ادامه از بازدید میدانی معاونین وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیرکل منابع طبیعی استان، فرماندار سوادکوه، بخشدار مرکزی و تنی چند از مدیران شهرستانی از چند روستا حوزه انتخابیه خبر داد.
این نماینده همچنین از 15 روستای حوزه انتخابیه بازدید کرد و جلساتی نیز در خصوص پیگیری مشکلات طرح هادی و آب روستاها برگزار کرد.
فرصت دیگری که علیپور در این ایام به دست آورد، جلسه با وزیر آموزش و پرورش و هماهنگی در خصوص استخدام حدود 7هزار مربی پیش دبستانی سال 84 که طبق مصوبه از 12 سال تنها 3 سال از سوابق آنان محاسبه شد، بود.
این نماینده در پایان گفت: در ایام تعطیلات سعی کردم در حوزه انتخابیه خود حضور داشته باشم و به مناطق مختلف سرکشی کنم و دغدغه های مردم را رفع کنم.
احمدعلی مقیمی: «نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه»:
یک هفته از تعطیلات را به همراه کمیسیون عمران به آلمان رفتم

در تماس تلفنی با احمدعلی مقیمی، نماینده مردم شریف بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس، وی از  تعطیلات تابستانه خود چنین گفت: یک هفته از این تعطیلات را در بهشهر بودم تا به مشکلات و درخواست های مردم حوزه انتخابیه خود رسیدگی کنم که البته این ایام با ارتحال جانسوز حضرت آیت الله جباری امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری مصادف شد.
وی ادامه داد: یک هفته از تعطیلات را به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سفری را به کشور آلمان جهت بازدید و بررسی آب و فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی، آب های سیاه و آب های خاکستری این کشور داشتیم.
این نماینده خاطرنشان کرد: مذاکرات و بازدیدهای مفیدی در این راستا انجام شد تا در برخی از شهرهای استان مازندران که مشکلات جدی آب های سطحی داریم، اجرایی کنیم، به طور مثال طرح های کوچک ساماندهی فاضلاب برای آپارتمان های 10 واحد به بالا اجرا کردند تا آب های خاکستری که از شست و شو و استحمام تولید می شود را تصفیه کنند و برای آبیاری باغچه ها و فضای سبز استفاده کنند.
مقیمی با اشاره به اینکه آنها طرح جداسازی و تصفیه آب را از ابتدا انجام دادند تا هزینه کمتری برای دولت در بر داشته باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه بزرگی مانند مسکن مهر و تعاونی ها را در شهرستان داریم، این طرح برای استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب بسیار مفید خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که چند روز از این تعطیلات را با خانواده سپری کردید، ابراز داشت: متاسفانه به دلیل حجم بالای کار در این ایام موفق نشدم زمان زیادی را با خانواده باشم و در مجموع دو یا سه شب در کنار اعضای خانواده بودم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در خصوص اینکه برخی معتقدند تعیطلات مجلس زیاد است، اذعان داشت: یک هفته ای که در طول ماه مجلس تعطیل است، نمایندگان در حوزه های انتخابیه به بررسی کارها، مشکلات و درخواست های مردم مشغول هستند، قانون کار برای همه کارمندان دو روز در ماه را تعطیلی قرار داده است و با توجه به این که قانون کار شامل حال ما نمایندگان هم می شود در ماه دو روز تعطیلی داریم.
به گزارش بلاغ، علی رغم تماس های مکرر تاکنون موفق نشدیم با دیگر نمایندگان استان مازندران، ارتباط برقرار کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲