تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۶۲۹۵۴
دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان و سابق تیم ملی امید گفت: بزرگ‌ترین مشکل فوتبال ایران این است که فوتبال پایه تبدیل به فوتبال پولی شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- سیدمهدی رحمتی در خصوص اینکه تیم ملی امید معمولا در چند سال گذشته با تعدادی از بازیکنان بزرگسال در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کند و آیا این موضوع به ضرر ما شده یا خیر،‌ گفت: در سال 2002 بوسان من با تیم ملی حضور داشتم که در نهایت علی دایی،‌ گل‌محمدی و میرزاپور در آن تیم بازی کردند. ولی این را بگویم با آن تیم تجربه‌های زیادی داشتیم و از 6 ماه قبل در اردوها و مسابقات مختلف شرکت کردیم و بازیکنان تماما در اختیار برانکو بودند. حتی در تورنمنتی مثل جام ال‌جی و مسابقات غرب آسیا شرکت کردند که همانطور که اشاره کردم سه بازیکن بزرگسال در آن تیم بازی کردند و در نهایت قهرمان شدیم.

دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان در خصوص اینکه آیا قبول دارد استفاده از بازیکنی که سنش سال آینده از 23 عبور می‌کند و آن بازیکن عملا برای انتخابی المپیک کارآیی ندارد، گفت: اول از همه به زمان مربیگری غلام پیروانی اشاره می‌کنم چون آن زمان باشگاه‌های به تیم ملی بازیکن نمی‌دادند و حتی هیچ اردویی را کنار هم نبودیم. پیروانی وقتی دید باشگاه‌ها به تیم ملی بازیکن نمی‌دهند ترجیح داد سه بازیکن بزرگسال با خود به مسابقات ببرد و اگر دقت کرده باشید ما مسابقات مقدماتی و حذفی اول را خوب سپری کردیم و  حداقل تا نیمه‌ نهایی بالا رفتیم و در نیمه نهایی به کره و سپس به ژاپن باختیم. ما 20 سال از فوتبال کره و ژاپن عقبیم به یک دلیل چون زمین‌های خاکی ما روز به روز کمتر می‌شود و فوتبال پایه تبدیل به فوتبال پولی شده است.

رحمتی در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: تمام زمین‌های خاکی ما به زمین‌های چمن مصنوعی تبدیل شده و در زمان ما حتی اجازه نمی‌دادند در زمین چمن تمرین کنیم. این اتفاق باعث شده تا سال به سال پس‌رفت کنیم. آن زمان یک مدافع مطمئن در رده سنی امید وجود نداشت که کنار سیدجلال حسینی بازی کند و همین حالا هم نمی‌توانیم مدافع مطمئن پیدا کنیم که سنش پایین باشد. زمانی که ما در تیم امید بودیم 12 الی 14 بازیکن مستقیما به بزرگسالان رفتند و پشتوانه شدند اما حالا از آن نسل همین چند بازیکن مانده که اگر فوتبالشان تمام شود دیگر بازیکن قدری نخواهیم داشت.

وی در پایان در خصوص اینکه راهکارش برای خروج از این بحران چیست، گفت: آن زمان مسابقات دسته اول تهران تماشاگر داشت و استادیوم امجدیه حتی در بازی‌های نوجوانان هم بازدید کننده داشت. سیاوش اکبرپور در 16 سالگی در جام باشگاه‌های آسیا بازی کرد. ما باید در وهله اول به فوتبال پایه برسیم و بیشتر به فکر ساختار سازی باشیم تا در آینده جواب بگیریم. باید کاری کرد که فاصله ما از رقبای اصلی‌مان در آسیا بیشتر از این نشود./آ    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴