تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۶۲۸۹۵
داعش، تصویری سه دقیقه ای از یک گروگان انگلیسی منتشر کرد که در آن گفته شده: در تصویرهایی که در آینده منتشر می شود، برخی حقایق و واقعیت ها را فاش خواهد کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ-  این تصویر ویدئویی که عنوان آن «به من گوش کنید» است، مردی را با پیراهن نارنجی نشان می دهد که خود را «جان کانتلی»، خبرنگار انگلیسی، معرفی کرد.
وی گفت: در ساندی تایمز، سان و ساندی تلگراف کار کرده است و نوامبر 2012 پس از ورود به سوریه، در بند داعش گرفتار شده است.
کانتلی در این تصویر ویدئویی که کسی به جز او در آن مشاهده نمی شد، گفت :«من یک زندانی ام. نمی توانم  این موضوع را انکار کنم. اما با توجه به اینکه دولت کشورم مرا به حال خود رها کرده و سرنوشتم در دستان داعش است، چیزی برای از دست دادن ندارم.»

وی افزود:« شاید من زنده بمانم و شاید بمیرم. اما می خواهم از این فرصت برای بیان حقایقی که می توانید از صحت و سقم آن اطمینان یابید، استفاده کنم. حقایقی که اگر به آن فکر کنید، ممکن است به نجات جان انسان ها کمک کند.»

کانتلی گفت: در تصاویر بعدی که منتشر می شود، به بیان حقایق  خواهد پرداخت. این در حالی است که رسانه های غربی تلاش می کنند در به راه انداختن جنگ علیه داعش با خود همراه کنند.

وی این سؤال را مطرح کرد که «چرا دولت های ما پس از دو جنگ فاجعه بار و بسیار ناخوشایند در افغانستان و عراق، تا این حد مایل به مشارکت در جنگ دیگری هستند که نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت؟»

کانتلی گفت: حقایق پشت پرده و انگیزه داعش و اینکه رسانه های غربی چطور می توانند واقعیت ها را در نظر افکار عمومی به گونه دیگری جلوه دهند، بیان خواهد کرد.
خبرنگار انگلیسی
 
کانتلی گفت: درباره زندانی شدن و آزادی شمار زیادی تبعه اروپایی توسط داعش و اینکه دولت های انگلیس و آمریکا فکر می کردند برای آزادی اتباع خود می توانند به گونه ای متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی عمل کنند، حقایق را فاش خواهد کرد.

وی گفت: «آنها با داعش مذاکره کردند و اتباع خود را به وطن بازگرداندند، اما انگلیسی ها و آمریکایی ها همچنان در اسارت ماندند.»

این خبرنگار انگلیسی گفت: حقایقی که در تصاویر بعدی بیان خواهد کرد، افکار عمومی را حیرت زده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ از لندن، این دومین بار است که کاتلی در سوریه دستگیر شده است. وی ژوئیه 2012 ربوده شد، اما توانست با کمک ارتش آزاد سوریه  فرار کند. وی چهار ماه بود که به سوریه بازگشته بود که به دست تروریست های داعش افتاد.

داعش به تازگی سه گروگان، از جمله دو خبرنگار آمریکایی و یک امدادگر انگلیسی، را به روش سربریدن، کشته است. این گروه تهدید کرده است یک گروگان انگلیسی دیگر به نام آلن هنینگ را خواهد کشت./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما