رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران مطرح کرد

مازندران روی کمربند سرطان مری

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۶۲۸۰۸
دکتر بهزاد رحمانی با بیان اینکه اشکال در بلع آخرین علامت سرطان مری است، گفت: متأسفانه این علامت بسیار دیررس است و زمانی که اولین لقمه در گلوی بیمار گیر می کند، 3 تا 5 سال از آغاز بیماری گذشته است.
۰
plusresetminus
مازندران روی کمربند سرطان مری
به گزارش بلاغ، بهزاد رحمانی روز گذشته نهمين کنگره ساليانه انجمن جراحان عمومی ايران با بیان اینکه میزان تاثیر قلیان در بروز سرطان ریه و حنجره کمتر از سیگار نیست، اظهار داشت: سرفه نخستین علامت سرطان ریهبوده و این در حالی است که افراد سیگاری به سرفه اهمیت نمی دهند.
وی به تشخیص دیرهنگام سرطان ریه در مراحل پیشرفته بیماری اشاره کرد و افزود: در افراد غیر سیگاری سرفه بیش از دو هفته ارزش بررسی را دارد اما وجود خون در خلط از علائم دیررس به شمار می رود.
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه با بروز خلط خونی باید مطمئن شد که سه سال از آغاز سرطان ریه گذشته است، گفت: سرطان ریه در مراحل اولیه قابلیت شناسایی و درمان را دارد بنابراین، افزایش آگاهی عمومی و ارتقای سطح آگاهی نقش موثری در تشخیص زودهنگام و درمان بیماری دارد.
رحمانی در ادامه به سرطان مری به عنوان یکی از سرطان های شایع در برخی از مناطق کشور نام برد و اضافه کرد: استان های مازندران و کردستان روی کمربند سرطان مری قرار دارند که بیشترین علت آن ژنتیکی است.
وی با بیان اینکه اشکال در بلع آخرین علامت سرطان مری است، ابراز داشت: متأسفانه این علامت بسیار دیررس است و زمانی که اولین لقمه در گلوی بیمار گیر می کند، 3 تا 5 سال از آغاز بیماری گذشته است.
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در ادامه به وضعیت شیوع سرطان پستان در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در سنین زیر 30 سال کمتر شاهد بروز توده های بدخیم پستانی بودیم، اما امروز در زنان 20 سال هم باید به وجود توده های بدخیم شک کرد.
وی با بیان اینکه ارزیابی ها در بیماران پرخطر باید از سنین 20 سال و بالاتر آغاز شود، ادامه داد: وراثت، ازدواج و بارداری در سنین بالا، استعمال دخانیات و...، از عوامل خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.
رحمانی تاکید کرد: اگر مادری سابقه ابتلا به سرطان پستان داشته باشد فرزند دخترش تا 5 برابر جمعیت عادی در معرض ابتلا به سرطان پستان است.
به گفته وی، بهترین روش تشخیص زودهنگام سرطان پستان، معاینه خود بیمار است که نسبت به همه روش ها آسانتر است.
رحمانی با تاکید بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان در کشور، گفت: سونوگرافی و ماموگرافی نقش زیادی در امر تشخیص سرطان پستان دارند و در موارد مشکوک می توان از MRI استفاده کرد.
نهمين کنگره ساليانه انجمن جراحان عمومی ايران با هدف نگرشی بر جراحی های كاربردی سرطان ها و با حداكثر امتياز بازآموزی ويژه پزشكان عمومی و رشته های جراحی 2 لغايت 4 مهرماه سال جاری در مركز همايش های بين المللی رازی برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷