کارآفرین رامسری در گفت‌وگو با بلاغ:

از اتاق 12 متری شروع به پرورش بلدرچین کردم

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۶۲۷۸۰
سیدعلیرضا سیادتی گفت: با کمترین امکانات و استفاده از تمام ظرفیت های موجود هم می توانیم در زمینه اقتصاد مقاومتی به تقویت اقتصاد کشور کمک کنیم.
۰
plusresetminus
از اتاق 12 متری شروع به پرورش بلدرچین کردم
به گزارش خبرنگار بلاغ از رامسر، سیدعلیرضا سیادتی پرورش دهنده بلدرچین، متولد سال ۱۳۶۲ دارای مدرک تحصیلی دکتری علوم دامی در حاشیه برگزاری نمایشگاه  اقتصاد مقاومتی بسیج  سازندگی رامسر در خصوص فعالیت خود در زمینه پرورش بلدرچین اظهار داشت: حدود سه ماه گذشته با کمک تسهیلاتی که از بسیج سازندگی رامسر دریافت کردم، شروع به پرورش بلدرچین در  فضایی به مساحت  ۱۲ متر مربع  کردم.
وی افزود: ماهیت اقتصاد مقاومتی به این معناست که از حداقل امکانات و ظرفیت ها در جهت کمک به تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم.
سیادتی اضافه کرد: تاکنون ۶۵۰ جوجه بلدرچین پرورشی را پرورش داده و البته باید یادآور شوم که بلدرچین هم مولد بوده و هم گوشتی و به همین واسطه فضایی را که در اختیار داشتیم، به دو قسمت تقسیم کرده و ۶ متر مربع آن برای پرورش بلدرچین های تخم گذار و ۶ متر مربع دیگر آن را هم برای بلدرچین های گوشتی  اختصاص دادیم.
این کارآفرین رامسری ادامه داد: در انجام این کار سعی کردیم تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره را ببریم تا جایی که قفسه ها را نیز به صورت دست ساز و چوبی در طبقات مختلف ساختیم که اگر این قفسه ها از بازار تهیه می شد، هزینه زیادی را در بر می گرفت.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کارآفرین رامسری+پرورش بلدرچین
سیادتی بیان داشت: خوشبختانه در این مدت توانستم کار را گسترش داده  و با اشتغالزایی برای ۶ نفر، مشغول به فعالیت هستیم.
وی گفت: برای گسترش این کار به ۵۰ هزار  قطعه جوجه و  حدود ۶۰ مولد نیاز داریم که برای تهیه آن  نیازمند مساعدت بسیج سازندگی خواهیم بود.
سیادتی با بیان اینکه بلدرچین پرنده ای اقتصادی است و بلوغ زودرس دارد و تا ۳۵ روز به بلوغ جنسی  رسیده و تخم گذار می شود، خاطرنشان کرد: بلدرچین پرنده ای محلی بوده و از لحاظ اقتصادی بازار مصرف خوبی دارد.
وی عنوان کرد: به دنبال زمینی با مساحت بیشتر است که بتواند در آن جا به فعالیت گسترده تر پرداخته و سطح فعلی کار را گسترش دهد.
این کارآفرین در همین رابطه افزود: از منابع طبیعی درخواست می کنیم تا اگر زمین هایی در دامنه کوه پایین دست به صورت بلا استفاده دارد را در اختیار تولیدکنندگان بلدرچین و قارچ بگذارد تا بتوانند  کار را گسترش داده و اقتصاد شهر و استان خود را پویا و فعال سازند.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کارآفرین رامسری+پرورش بلدرچین
سیادتی با اشاره  به اینکه در بازار مازندران گوشت بلدرچین از استان یزد وارد می شود، تصریح کرد: این مسئله ای است که خودمان می توانیم در استان مازندارن آن را بومی سازی کنیم.
وی اذعان داشت: در بحث بسته بندی و برند محصولات نیز اقداماتی را انجام داده و به دنبال آن هستیم که بسته بندی خوب و استانداردی را داشته باشیم.
سیادتی در پایان گفت: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی نیر باعث انگیزه برای تولیدکنندگان در زمینه اقتصاد مقاومتی رامسر شده و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این نمایشگاه شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰