تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۷
کد مطلب : ۶۲۷۷۷
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی گفت: از آنجایی که عضو هیئت رئیسه والیبال کشور هستم، به همراه ریاست محترم فدراسیون والیبال برای سرکشی و دیدار با اعضای تیم ملی والیبال به کشور لهستان سفر کردم.
۰
plusresetminus
برای سرکشی و دیدار با اعضای تیم ملی والیبال به لهستان رفتم
به گزارش بلاغ به نقل از جویباران، یکی از موضوعاتی که طی چند سال اخیر سر و صداهای زیادی را در کشور ایجاد کرده، تعطیلی های مکرر مجلس شورای اسلامی بوده است.
به طوری که در یک مورد حذف و کاهش این تعطیلی ها در مجلس به رأی گذاشته شد و با کسب کمترین آرا به تصویب نرسید.
اما به طور کل نمایندگان از این تعطیلات مجلس چه استفاده هایی می کنند؟ آیا از تعطیلات برای حل مشکلات مردم حوزه های انتخابی خود استفاده می کنند؟ و یا بدون هیچ دغدغه ای و با آرامش خاطر به تفریحات خود می پردازند؟
در همین خصوص به سراغ سیدهادی حسینی نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی رفتیم و در خصوص این تعطیلی ها و نحوه استفاده از آن سوالاتی را مطرح کردیم که در ادامه می خوانید.
با توجه به تعطیلات دو هفته ای مجلس شورای اسلامی، نمایندگان از این تعطیلات چه استفاده هایی می کنند؟
تعطیلاتی که به آن شکل عمومی تصور می شود وجود ندارد، بلکه در واقع این تعطیلات فرصتی است تا نمایندگان به حوزه های انتخابی خود سرکشی کنند و مردم را از نزدیک ببینند، به مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی کنند و اگر کار عقب مانده و یا مطلب نانوشته ای وجود دارد، در جریان آن قرار بگیرند.
همچنین اکثریت نمایندگان مجلس در این تعطیلات به ملاقات مسئولان استانی می روند و پیگیری های لازم را برای جلسات خارج از مجلس انجام می دهند.
برخی از نمایندگان در ایام تعطیلات مجلس به خارج از کشور رفته اما برخی نیز به حوزه های انتخابی خود می روند و به مشکلات مردم رسیدگی می کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟ و اینکه خود شما از تعطیلات چه استفاده ای کرده اید؟
بنده در حوزه انتخابی خود ماندم و به ملاقات مسئولین استانی و سرکشی حوزه ها رفتم و از آنجایی که عضو هیئت رئیسه والیبال کشور هستم، سه روز را نیز به همراه ریاست محترم فدراسیون والیبال برای سرکشی و دیدار با اعضای تیم ملی والیبال به کشور لهستان سفر کردم.
اینکه فکر کنیم برخی از نمایندگان برای تفریح به خارج از کشور سفر می کنند درست نیست. چرا که تعدادی از آنها دانشجوی خارج از کشور هستند و در این مدت تعطیلات مجلس، برای پیگیری کارهای دانشگاهی خود به سفر خارج از کشور می روند.
برخی اوقات نیز کمیسیون ها برنامه ریزی می کنند تا کارهای کمیسیونی انجام شود، مثلاً در حوزه معادن، نمایندگان به مناطق مختلف سفر می کنند تا معادن را از نزدیک ببیند و به امور مربوط به آن رسیدگی کنند و این تعطیلات فرصت مناسبی برای انجام این امورات است در غیر این صورت فرصت مناسبی برای آنها پیش نمی آید تا بتوانند کارهای عقب مانده را پیگیری کنند.
برخی معتقدند تعطیلات مجلس زیاد است چون در هر سه هفته کاری، یک هفته تعطیل می شود و نمایندگان به حوزه های انتخابی خود می روند، همچنین در ایام تابستان این تعطیلات به یک ماه افزایش پیدا می کند، نظر شما در خصوص این تعطیلات چیست؟
به نظر بنده اگر بخواهیم نام آن را تعطیلات بگذاریم باید بگویم که سه هفته زیاد است اما اگر آن را به عنوان زمانی برای سرکشی به مناطق در نظر بگیریم خیر، بلکه فرصت مناسبی است برای توجه به مشکلات حوزه های انتخابیه.
البته این مسئله در مجلس مطرح شد و موافقین و مخالفین نظرات خود را دادند اما نتوانست رأی کافی برای اینکه این تعطیلات حذف شود به دست آورد.
در کل، این مدت، زمان مناسبی برای نمایندگان مردم است تا بتوانند به کارهای شخصی و مشکلات مردم حوزه های انتخابی خود رسیدگی کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴