تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۶۲۷۵۳
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هفته آینده مجلس شورای اسلامی راجع به سقوط هواپیمای آنتونف 140 از وزیر راه و شهرسازی سؤال می‌کنم.
۰
plusresetminus
بلاغ-حسن کامران در حاشیه جشن مهر تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون هواپیمای آنتونف 140 سپاهان‌ایر تصریح کرد: مدارکی دال بر هشدار کارشناسان و عدم استاندارد پرواز پیرامون نقص فنی هواپیمای آنتونف 140 در اختیار دارم.
وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان از این موضوع خبردار بوده‌اند در این رابطه مرتکب خیانت شده‌اند، بیان داشت: این هواپیما از استانداردهای لازم برای پرواز برخوردار نبوده است و کارشناسان نیز نسبت به این موضوع هشدار داده بودند و بنده مدارکی از این موضوع در دست دارم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در جلسه هفته آینده مجلس شورای اسلامی راجع به این موضوع سؤالی از وزیر مطرح می‌کنم زیرا استاندارد پرواز در اردیبهشت ماه هشدار داده بود که این هواپیما نباید پرواز کند و پس از آن هم چندین بار کارشناسان نسبت به مشکلات این هواپیما تذکر داده بودند.
وی مشکل اصلی هواپیمای آنتونف 140 سپاهان‌ایر را فرسودگی و خوردگی موتور ذکر کرد و گفت: اگر مسئولان از این موضوع خبردار داشته و اجازه پرواز و فعالیت به این هواپیما داده باشند در حقیقت مرتکب خیانت شده‌اند و باید پاسخگو باشند چرا که با وجود این تذکرات اجازه پرواز به این هواپیما داده شده است.
پرواز شمارهٔ 5916 تهران به طبس که از نوع ایران 140 و متعلق به هواپیمایی سپاهان (هسا) بود، در 19 مرداد 1393 و لحظاتی پس از پرواز خود از فرودگاه مهرآباد در شمال همان فرودگاه و در منطقه‌ای جنگل‌کاری شده بر فراز شهرک آزادی و نزدیکی اتوبان فتح سقوط کرد، این هواپیما دارای 48 سرنشین بود که مرگ 39 تن از آنان تأیید شده است، خلبان این هواپیما علی ایزدپناهی بود که درجه استاد خلبانی با 8 هزار ساعت پرواز بدون حتی یک سانحه را داشت و در سال آخر خدمت خود بود و از بازنشسته‌های نیروی هوایی ارتش بود.
بنا به گزارش‌ها وی لحظاتی پس از پرواز با برج مراقبت تماس گرفته و اعلام مشکل کرده بود.
عامل اصلی سقوط هواپیما مشکل پیدا کردن موتور سمت راست و توقف حرکت آن بود.
خلبان پس از آنکه متوجه می‌شود یکی از موتورها از کار افتاده فرصتی برای بازگشت به فرودگاه مهرآباد را نداشته، به همین دلیل قصد فرود آوردن هواپیما در شهرک آزادی را داشت که این حادثه رخ داد، در واقع از زمان بلند شدن تا سقوط هواپیما تنها چهار دقیقه طول کشید./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما