تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۶۲۷۵۱
در حالی که خبر احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در هفته‌های گذشته قیمت طلا را به کمترین میزان طی 8.5 ماه گذشته رساند اما با تصمیم روز گذشته فدرال رزرو بر عدم افزایش نرخ بهره، رشد افزایشی این فلز گرانبها آغاز شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-قیمت جهانی طلا اوایل صبح امروز با تأثیر از نگرانی افزایش نرخ بهره در آمریکا به کمترین میزان طی 8.5 ماه گذشته یعنی 1216 دلار در هر اونس رسید اما بعد از انتشار گزارش فدرال رزرو مبنی بر اینکه این مرکز مالی فعلاً قصد دارد تا نرخ بهره را در زمان معینی در محدوده نزدیک به صفر نگه دارد، قیمت جهانی طلا رشد کرد.
در لحظه انتشار گزارش، هر اونس طلای جهانی به 1224 دلار و 20 سنت معامله می‌شود که البته در بیشترین زمان به قیمت 1225 دلار و 80 سنت نیز رسیده است.
قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته کاهش 71 دلاری دارد، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بعد از نشست 2 روزه خود افزایش خواهد داد باعث شده بود قیمت جهانی طلا کاهش یابد. البته پیش‌بینی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را تا اواسط سال2015 افزایش دهد وجود دارد.
به نظر می‌رسد این فلز گرانبها با قطعی شدن تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش ن رخ بهره سیر افزایشی خود را آغاز کرده است./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴