تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۶۲۷۴۲
این مطالب از روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر و احتمالا در ادامه در رسانه ها علیه معراجی ها به کار گرفته خواهد شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-مسعود ده نمکی به دلیل سابقه ای که در عرصه رسانه ای در دوران حاکمیت دوم خرداد داشته، همواره مورد هجمه جریان اصلاحات قرار داشته است لیکن اخیرا یک مدیر فرهنگی منتصب به جریان اصولگرا که در دولت نهم مسئولیت داشته در کلاسهای خود در یک نهاد منتسب به انقلاب حمله به سریال معراجی ها را در دستور کار شاگردان خود قرار داده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، این مدیر فرهنگی دولت نهم که بعضا در برنامه های صدا و سیما به عنوان تحلیلگر سینمایی حاضر میشود اخیرا در کلاس خود در یک نهاد انقلابی، نسبت به سریال معراجی ها و طرح این مسئله در رسانه ها مطالبی را ابراز کرده و در عین حال که شاگردان خود را موظف کرده در طول پخش این سریال علیه ابعاد مختلف محتوایی، فنی و هنری این سریال مطالبی را منفی منتشر نمایند که این مطالب از روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر و احتمالا در ادامه در رسانه ها علیه معراجی ها به کار گرفته خواهد شد.
لازم به ذکر است تا کنون این افراد هیچگونه سابقه فیلمسازی یا فیلمنامه نویسی قابل توجهی از خود بروز نداده اند و فقط در مقام نقد دیگران نسبت به ایراد گیری و نشانه شناسی محتوایی از کارنامه دیگران پرداخته اند همچنین این نهاد انقلابی نیز در اواخر سال گذشته و نوروز امسال حامی فیلمی بود که مقوله مهم غیرت رو دستمایه طنز و هجو قرار داده بود.
 سریال جدید ده نمکی با نگاهی منتقدانه به روابط بین مدیران دانشگاهی و تشکلهای دانشجویی و همچنین به موضوع راهیان نور و شهدای گمنام پرداخته است. در اسفند سال گذشته و نوروز امسال نسخه سینمایی «معراجی‌ها» اکران شد که موفق شد به فروشی نزدیک به 6 میلیارد دست یابد و ظاهرا نسخه سریال آن به طور کامل با نسخه سینمایی آن متفاوت است و داستان این دو اثر هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. داستان سریال معراجی ها از این قرار است که بین دو گروه از دانشجویان برسر خاکسپاری چند شهید گمنام یا نصب تندیس در دانشگاه اختلاف ایجاد می شود، این اختلاف به تدریج بالا می گیرد و به درگیری و  فرار گروهی از دانشجویان می انجامد. درادامه اتفاقاتی روی می دهد که مسیر  دانشجویان به سمت مناطق جنگی و ملاقات با راهیان نور تغییر می کند و ...
 معراجی ها بیش از 30 بازیگر دارد محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری، حمید لولایی، مهران رجبی، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، کامران تفتی، سیدجواد هاشمی، سید مهرداد ضیایی، کاوه خداشناس، امیر نوری، پندار اکبری، محمود عزیزی، عباس محبوب، حسین مهری، مجید مشیری، مجید شهریاری، اصغر نقی‌زاده، یوسف قربانی، بشیر ادریسی، سهراب یاری، محسن جهان‌ثانی، حسین کرمی، اسماعیل سلطانیان، روزبه معینی، علی منجزی، عرفان برزین، پوراندخت مهیمن، مریم کاویانی، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، فریبا نادری، هما خاکباش، گیتی معینی و ساقی زینتی از بازیگران این سریال هستند./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴