تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۶۲۷۱۳
شاید شما هم این مطلب را خوانده باشید که خوردن هر نوع ماده غذایی تا 2 ساعت پس از ورزش، باعث افزایش وزن می شود. اینکه چقدر این مطلب صحیح است، موضوع مصاحبه ماست.
۰
plusresetminus
بلاغ-تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه گفت: سیستم جذب مواد غذایی در بدن افراد، وابسته به فعالیت بدنی نیست. بطور کلی هر زمانی که ماده غذایی وارد بدن فرد شود، در صورتی که سیستم گوارشی سالم باشد، هضم و جذب انجام می گیرد که مدت زمان این فرآیند بسته به نوع ماده غذایی مصرفی بین 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد. 
  نیستانی ادامه داد: در هنگام ورزش کردن، معمولا بدن با مصرف قند آزاد در خون، با کاهش ذخیره گلیکوژنی مواجه می‌شود و نیاز به تامین قند دارد که توصیه می‌شود بعد از ورزش از انواع میوه یا آب میوه‌های طبیعی استفاده شود.    وی در ادامه گفت: البته در هنگام ورزش‌های شدید قدرتی و سرعتی، فرآیند چربی‌سوزی در بدن افزایش پیدا می‌کند و کسانی که تمایل به کاهش وزن دارند، برای مصرف مواد غذایی مختلف این موضوع را در نظر بگیرند. و به طور کلی وقتی دریافت انرژی در فردی بیشتر از مصرف آن باشد، دچار چاقی و یا اضافه وزن می‌شود و این مطلب ارتباط چندانی با مصرف کردن یا عدم مصرف ماده غذایی خاصی ندارد.    این متخصص تغذیه در پایان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته، بعد از انجام فعالیت های شدید ورزشی، برای کوتاه مدت، وضعیت کنترل ایمنی بدن به علت ترشح برخی هورمون های خاص هنگام ورزش، تضعیف می‌شود و در این شرایط احتمال ابتلا به برخی بیماریهای عفونی تنفسی افزایش می‌یابد که در این هنگام تامین مواد حاوی آنتی اکسیدان برای بدن از طریق مصرف میوه‌ها بسیار مفید و ضروری به نظر می‌رسد./آ 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما