دردسرهای مردم در مراکز درمانی ادامه دارد

زنبیل گذاری مردم برای درمان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۶۱۹۷
انگاردردسرهای مردم در مراکز درمانی تمامی ندارد و همچنان باید شاهد صف‌های طولانی و ساعت‌ها انتظار در این مراکز به ویژه مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی باشیم. این در حالی است که پس از سال ها همچنان سیستم ارائه خدمات در مراکز پزشکی وابسته به تامین اجتماعی فاقد راهبری منسجم و سازمان یافته است!
۰
plusresetminus
بلاغ -علی البرزی/پایگاه اطلاع رسانی خبرنگاراجتماعی در گزارشی نوشت : این روزها فقط کافی است برای چند دقیقه به ویژه در ساعات صبح به یکی از مراکز تأمین اجتماعی محل اقامت خود مراجعه کنید تا با صحنه‌هایی از صف‌های طولانی زن و مرد، پیر و جوان و دختر و پسر مواجه ‌شوید. مردمی که در انتظار گرفتن نوبت برای پزشک یا آزمایشگاه هستند و در برخی موارد، درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی بین مراجعه‌کنندگان و کادر پزشکی یک مرکز درمانی به وجود می‌آید.
این درحالی است که به دلیل پوشش گسترده خدمات سازمان تأمین اجتماعی روز‌به‌روز به تعداد متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به این مراکز افزوده می‌شود و در مقابل، خدمات مراکز و تعداد آزمایشگاه‌ها و مراکزدرمانی این سازمان ثابت است.

هر کس زودتر زنبیل گذاشت!
نکته قابل توجه در این مراکز این است که به تازگی برخی مدیران مراکزدرمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی برای فرار از خدمات رسانی به مراجعه کنندگان، از آنها خواسته‌اند که برای گرفتن نوبت پزشک یا آزمایشگاه تنها در ساعات اولیه صبح مراجعه کنند.
جالب اینجاست که همین مدیران به صورت روزانه برای خود تعداد مراجعه‌کننده تعیین می‌کنند و دراصطلاح به تعداد مشخصی از مراجعه‌کنندگان نوبت آزمایشگاه و پزشک می‌دهند!
بیمارستان‌های میلاد و معیری پرچم‌دار سردرگمی مردم
درساعات اولیه صبح مراکز درمانی تأمین اجتماعی شاهد صف‌های طولانی مردم حتی قبل از باز شدن درها است، به صورتی که بیمارستان‌های میلاد در غرب و معیری در شرق پایتخت پرچم‌دار سردرگمی مردم هستند و بسیاری از بیماران از ساعات اولیه صبح پشت در‌‌های این مراکز صف می‌کشند.
محمد نجفی، ۵۷ ساله یکی از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان معیری در پایتخت است. نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار«پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار اجتماعی»، با بیان اینکه از ساعت چهار صبح برای گرفتن نوبت آزمایشگاه به این مکان مراجعه کرده است، می‌گوید: در بیمارستان معیری به طور میانگین روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر برای یک آزمایش ساده خون مراجعه می‌کنند – آزمایشی که تنها چند دقیقه انجام آن زمان نیاز دارد- اما در این مرکز تنها ۴۰ نفر به صورت روزانه می‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کنند. اما این تمام ماجرا نیست و درگیر شدن مراجعه کنندگان با کادر اداری مراکز درمانی و برخورد نا‌مناسب برخی از کارمندان، دردسر‌های مردم را دو چندان افزایش داده است.
تأمین اجتماعی و مشکلاتی که پایان ندارد
مشکلات مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی تنها گوشه‌ای ازمشکلات این روزهای سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های تابعه است. درآن سوی ماجرا نبود ساز و کار لازم برای ارائه سابقه بیمه به بیمه‌شدگان و رفت‌و‌آمدهای ناشی از این موضوع به این مراکز مشکلات و دردسر‌های مردم و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را دو چندان کرده است.
علاوه بر این، درگیر بودن سازمان تأمین اجتماعی با برخی مسائل حاشیه‌ای از جمله مسائل مالی و قراردادهای تجاری باعث شده تا مدیران این سازمان از اولویت اصلی خود که همان خدمات رسانی به مردم است، غافل شوند./
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴