کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تعلل بانک ها در پرداخت خسارت به باغداران مازنی/تولید مرکبات کاهش می یابد

22 شهريور 1393 ساعت 8:14

شمس الله شریعت نژاد گفت: باید تکلیف آسیب های وارد شده به کشاورزان هرچه زودتر روشن شود، چرا که اکنون برخی باغداران، بلاتکلیف مانده و توان ادامه فعالیت را ندارند.


به گزارش بلاغ، شمس الله شریعت نژاد در جمع خبرنگاران خانه ملت، اظهار داشت: بانک ها در پرداخت خسارت به باغداران مازندرانی تعلل داشته اند و به دلیل مشکلات پیش آمده تولید مرکبات در سال جاری کاهش چشمگیری خواهد داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره وضعیت تولید پرتقال در مازندران، گفت: سرمازدگی، بسیاری از باغات شمال کشور را با آسیب زدگی جدی مواجه کرد و به طور حتم، امسال با کمبود مرکبات در کشور مواجه خواهیم بود.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با انتقاد از آنچه وی آن را جبران نشدن خسارت کشاورزان آسیب دیده از بارش برف سنگین زمستان سال گذشته معرفی کرد، بیان داشت: این موضوع باعث شده که کشاورزان نتوانند امسال تولید چشمگیری داشته باشند و با این وضعیت، احتمال کمبود مرکبات در پایان سال وجود دارد.
وی تصریح کرد: باید تکلیف آسیب های وارد شده به کشاورزان هرچه زودتر روشن شود، چرا که اکنون برخی باغداران، بلاتکلیف مانده و توان ادامه فعالیت را ندارند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تصویب پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان از سوی دولت، ابراز داشت: بانک ها هیچ مبلغی را بابت جبران خسارت پرداخت نکرده اند.
این نماینده مجلس پیشنهاد داد مسئولان ذیربط برای حمایت از کشاورزان هرچه زودتر مسیر را هموار کند تا این قشر زحمتکش حس کنند که پشتیبانی دارند.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اواخر تیر ماه در گفت و گو با یک خبرگزاری با اشاره به مصوبه دولت درباره استمهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی از برف سال گذشته به مدت سه سال در استان مازندران، اذعان داشت: این مصوبه اقدام خوبی برای جبران خسارات برف است.
وی تاکید کرد: براساس این مصوبه دولت تقبل کرد تا در این مدت میزان سود و جرائم دیرکرد تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده برف دراین استان را بپردازد.
وی افزود: دولت با وجود داشتن مشکلات مالی، برای جبران زیان های ناشی از برف در بخش های مختلف بویژه در زمینه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، اماکن دامی و تاسیسات صنعتی این منطقه اعتبارات قابل توجهی را اختصاص داده است.
شریعت نژاد همچنین از اختصاص یکهزار و 550 میلیارد ریال اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان برف از سوی دولت خبر داده و خاطرنشان کرد: یکهزار و 230 میلیارد ریال از این اعتبار در بخش های مختلف کشاورزی و بقیه نیز برای صنعت و خدمات اختصاص داده شد.
بارش سنگین و بی سابقه برف در ماه بهمن سال گذشته بیش از 800 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف مازندران به ویژه غرب این استان خسارت جدی وارد کرده بود.


کد مطلب: 61873

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/61873/تعلل-بانک-پرداخت-خسارت-باغداران-مازنی-تولید-مرکبات-کاهش-می-یابد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com