تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۶۱۲۶۳
موشک فالکون 9 شرکت اسپیس‌ایکس روز گذشته (یکشنبه) از پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال برای ارسال یک ماهواره ارتباطی تجاری به مدار پرتاب شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- این موشک بلند 68 متری در ساعت 5:00 صبح به وقت گرینویچ از سکوی پرتاب خود در کنار دریا به فضا پرتاب شد.

درون دماغه این موشک، دومین ماهواره شرکت چینی دارایی‌های مخابرات ماهواره‌ای آسیا (آسیاست) در هونگ‌کونگ قرار گرفته بود. اولین ماهواره این شرکت موسوم به آسیاست 8 در روز پنج اوت (14 مرداد) با موفقیت به مداری در ارتفاع 35 هزار و 700 کیلومتری زمین ارسال شد.

شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس قرار بود دو هفته پیش ماهواره دوم را به فضا پرتاب کند اما در پی یک حادثه نامرتبط که پیش‌ساخت فرودگر قابل استفاده مجدد فالکون R9 این شرکت را در روز 31 مرداد از بین برده بود، پرواز این موشک را برای بررسی مجدد سیستمهای آن به تعویق انداخت.

الون موسک، بنیانگذار و مدیر اجرایی اسپیس‌ایکس علت این حادثه را یک پورت حسگر مسدود شده اعلام کرده بود که تاثیری بر موشک فالکون ندارد.

پرواز روز یکشنبه دوازدهمین پرواز موشک فالکون 9 بود که علاوه بر انتقال ماهواره برای شرکتهای خصوصی، فضاپیماهای باری دراگون را نیز برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل می‌کند.

اسپیس‌ایکس در حال رقابت برای ساخت نسخه مسافربری دراگون به منظور انتقال فضانوردان و همچنین ارسال ماهواره‌های نظامی به فضا است.

ماهواره ارسال شده در روز گذشته، مجهز به 28 فرستنده پرقدرت باند C برای پخش ویدیو و خدمات شبکه باند پهن در چین و آسیای جنوب شرق بود. ماهواره جدید که برای 15 سال ساخت طراحی شده است، ششمین عضور شبکه مداری کنونی آسیاست به شمار می‌رود که نیمی از آنها توسط موشکهای پروتون روسیه به فضا ارسال شده بودند./آ    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷