تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۶۱۱۳۵
جشن ولادت امام رئوف «زیر سایه خورشید» در بام تهران در حالی برگزار شد که حضور خدامان شمس‌الشموس حال و هوایی معنوی به این جشن بخشید.
۰
plusresetminus
بلاغ- برج میلاد در شب ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع)(شنبه 15 شهریور ماه) شاهد اهتزاز پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) از سوی خادمان حرم به همراه مراسم نقاره‌زنی در بلندترین نقطه پایتخت بود.
همچنین پس از پایان این مراسم، جشن میلاد امام رئوف تحت عنوان «زیر سایه خورشید» با حضور مردم پایتخت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
در این جشن امیر خوراکیان رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خادم رضوی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید در بیش از 31 استان کشور برگزار می‌شود، ابراز داشت: این اولین سالی است که همه استان‌های کشور میزبان کاروان‌های جشن زیر سایه خورشید هستند.
وی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید در 200 شهر کشور برگزار می‌شود، افزود: همچنین کاروان‌های رضوی برای اولین بار به 45 شهر از 10 کشور دنیا می‌روند و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.
*ماجرای عنایت امام رضا(ع) به شهید لبنانی
خوراکیان با بیان به اینکه حضور خدام رضوی در مناطق مختلف جلوه‌ای از عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته است، به برخی خاطرات اعزام خدام امام رضا(ع) اشاره کرد که در ادامه می‌آید:
یکی از شهدای لبنانی مدافعان حرم قبل از اعزامش به منطقه به خانواده‌اش گفته بود که بعد از برگشت از عملیات به پابوس امام رضا(ع) می‌روم، اما وی در همین عملیات به شهادت رسید، در این زمان گروهی از خدام حرم رضوی که پرچم متبرک بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) را به لبنان برده بودند، در روز آخر در نزدیکی مرز هنگامی که قصد بازگشت داشتند، متوجه می‌شوند که در آن منطقه مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدی از مدافعان حرم در حال برگزاری است، به همین خاطر در این مراسم حاضر می‌شوند و این گونه می‌شود شهیدی که آرزوی زیارت امام رضا(ع) را داشت، حضرت(ع) خدام خود را برای حضور در مراسم تشییع این شهید حاضر می‌کنند.
در ادامه خدام رضوی با حضور در سن به مدیحه‌سرایی پرداختند و یکی از آن‌ها عهدنامه خدام را قرائت کرد.
غبارروبی مزار شهدای انقلاب و شهدای گمنام، ادای احترام به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده صالح، عیادت از بیماران، حضور در حرم امام خمینی (ره)، بازدید از کانون‌های اصلاح و تربیت از برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید در پایتخت است.
در واقع جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» تلاش دارد تا ضمن بسط و تعمیق جایگاه سیره و سنت ثامن‌الحجج(ع) با در نظر گرفتن فضای شور و شعور معنوی، بستری را برای ارتقاء معرفت و بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از آموزه‌های اهل‌بیت(ع) به ویژه سنت و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور فراهم کند./آ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴